TA bladen - XTR bladen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Explicarmelo
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: do 08 sep 2005 12:41
Rijdt met: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!

TA bladen - XTR bladen

Bericht door Explicarmelo »

Hellow,

Ik ben in het bezit van een xtr-crank (vorige model) en zou de kettingbladen graag vervangen door minder chainsuckgevoelige exemplaren, bij voorkeur TA... Die van XTR zijn daarnaast ook nog eens vreselijk duur...

Kan ik die gewoon wisselen, geen speciale bevestigingswijzen of wat dan ook? En waar zijn die TA's te krijgen? VE in Engsbergen?

Ter info, dit is de crank:

Afbeelding
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

De fcm950 heeft een BCD van 112, denk niet dat TA die heeft, maar ben niet 100% zeker (moet anders maar eens rondneuzen op hunne site)

Best is om een andere spider te steken. Ik heb een TA spider op mijn fcm952 crancks gemonteerd en kan nu de gewone BCD 104 bladen steken.

Peins dat ik die spider zo een 30 euro heb betaald (in dat velowinkelke in Aalst natuurlijk :wink: , maar in Engsbergen kunt ge dat ook bestellen )
Laatst gewijzigd door Fluffy op wo 07 dec 2005 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gomez
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 04 mei 2003 16:43
Rijdt met: Specialized Epic Marathon 2004
Contacteer:

Bericht door Gomez »

ja sinds kort heeft TA bladen voor de XTR crank in het assortiment. Wellicht op www.bike2build.nl
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

Gomez schreef:ja sinds kort heeft TA bladen voor de XTR crank in het assortiment. Wellicht op www.bike2build.nl
Ik weet dat ze er hebben voor de nieuwe 102 BCD (hebben we bij VE al gehad), maar voor de 112 ben ik niet zeker.

Heb even gechecked en de 112 staat er niet op:

http://www.specialites-ta.com/produits/plateaux.htm#
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Gomez schreef:ja sinds kort heeft TA bladen voor de XTR crank in het assortiment. Wellicht op www.bike2build.nl
Dat is voor de nieuwe XTR cranks. Hier worden er kettingbladen gevraagd voor de vorige generatie XTR :wink:

Best gewoon een nieuwe spider kopen zoals Fluffy al zei.
Plaats reactie