Lekbestendigheid Tubeless

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Den traagste
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: di 30 aug 2005 22:03
Rijdt met: Cannondale Optimo Siemens

Bericht door Den traagste »

Ahum, ok nooit in de modder, maar er zijn nog heel wat andere situaties tussen modder en droog waar je best gene python kunt rijden, zeker in de ardennen ...
Heb onlangs Houffalize en La Roche gereden op New Pytons Tubeless Light in de gietende regen. 2,2 bar en nergens problemen gehad. Goeie bandjes. Moet toegeven dat dit geen extreem modderige parcours zijn :oops: . Heb nu pas de Bull dogs gekocht voor in de modder. Ga ze morgen proberen.

Op 4000 km nog nooit lek gereden met Tubeless (altijd Hutchinson). Wel minuscuule gaatjes. Mijn eerste spiders zijn gelijk een vergiet, maar als ge ze op druk zet kan je er og een hele dag op rijden :lol:
Gebruikersavatar
Barbeque
Kerstman
Berichten: 957
Lid geworden op: za 16 okt 2004 18:45
Rijdt met: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Contacteer:

Bericht door Barbeque »

Hey bikers,

ik heb alle respect voor mensen die Swalbe kopen maar blijkbaar heb ik meer oog voor Hutchinson. Enfin, als ik hun site mag geloven dan zijn de Scorpions beter om in de modder te rijden. Is dit juist of raden jullie andere banden aan bv zoals de post hierboven de Buldog ???
Gebruikersavatar
max003
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 06 apr 2004 09:51

Bericht door max003 »

kheb just nieuwe wieltjes: crossmax xl en geax barro marathon tubeles banden. kheb maar een probleem, mijne voorband blijft nie op spanning. savonds oppompen en smorgens terug plat #-o. Met het achterwiel geen probleem . Hoe kan ik da oplossen?
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

max003 schreef: Hoe kan ik da oplossen?
Je kan eerst de banden is demonteren en de velgwanden schoonmaken net als de bandrand. Daarna monteren met een zeepsopje zodat het geheel van band / velg beter glijdt. Waarschijnlijk zit er wat zand tussen, dit zou nu opgelost moeten zijn.

Blijft de band nog steeds afgaan dan zou ik er wat antilekvloeistof inkieperen. Deze vloeistof zou het geheel luchtdicht moeten maken.

Veel succes !
Gebruikersavatar
max003
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 06 apr 2004 09:51

Bericht door max003 »

ok thks, zal da direct proberen
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Efkes een stok in het hoenderhok :drunk:
Vorige week heb ik mijn Michelin XLS eraf gegooid omdat de noppen zo goed als verdwenen waren.
'k Heb er een gans jaar (!) mee gereden zonder één lek 8)
Prachtig spul, die latex vloeistofkes =D>
Enige nadeel is dat ge eenmaal per jaar "rote kuis" moet doen, banden eraf (maar die zijn dan wsl toch versleten) en een hoop werk om de velgen te reinigen. Maar dat heb ik er graag voor over [-o<
klainblat
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 14 feb 2005 08:31
Rijdt met: Decatlon Rockrider Pro 8xc
Contacteer:

Bericht door klainblat »

barbeque schreef:Hey bikers,

ik heb alle respect voor mensen die Swalbe kopen maar blijkbaar heb ik meer oog voor Hutchinson. Enfin, als ik hun site mag geloven dan zijn de Scorpions beter om in de modder te rijden. Is dit juist of raden jullie andere banden aan bv zoals de post hierboven de Buldog ???
Ik ben gisteren gaan TT-in in Weerde. 58 km met m'n nieuwe scorpions in de hoop ze hier te kunnen testen. En ja hoor. Af en toe door een akker moeten ploegen. 80% stapte af ondanks dat er geen helling was alleen diepe en taaie modder. Awel...ik ben erdoor gereden. Idem op de aanloop en bij het afrijden van 'Hofstade-plage' Dik en mul strandzand....ikke blijven trappen... Super bandjes op +/- 2 bar ! En bovendien snel en stabiel op de verharde stukken en kasseien.
Gebruikersavatar
Den traagste
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: di 30 aug 2005 22:03
Rijdt met: Cannondale Optimo Siemens

Bericht door Den traagste »

Ben gisteren voor de eerste keer met mijn bulldogs gan rijden. Kan nog nie veel zeggen. Had precies toch den indruk dat de grip in de modder niet je dat was :oops: . Hebben jullie dat ook dat je aan nieuwe banden precies moet wennen (enorm onzeker gevoel en houterig door de bochten sturen)? Of ligt het aan de banden zelf? Ben zeker dat het volgende week al veel beter gaat.
klainblat
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 14 feb 2005 08:31
Rijdt met: Decatlon Rockrider Pro 8xc
Contacteer:

Bericht door klainblat »

Ik voelde alles gewoon veel beter lopen vanaf de eerste meters. Overal sneller en zekerder over- en doorgereden. Ik heb dus enkel op een zeer positieve manier moeten wennen. Alles lukte beter dan met de Pytons. Maar ja, niet moeilijk natuurlijk want die Pytons dat zijn droog-weer banden.
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Flip FSR schreef:Efkes een stok in het hoenderhok :drunk:
Vorige week heb ik mijn Michelin XLS eraf gegooid omdat de noppen zo goed als verdwenen waren.
'k Heb er een gans jaar (!) mee gereden zonder één lek 8)
Prachtig spul, die latex vloeistofkes =D>
Enige nadeel is dat ge eenmaal per jaar "rote kuis" moet doen, banden eraf (maar die zijn dan wsl toch versleten) en een hoop werk om de velgen te reinigen. Maar dat heb ik er graag voor over [-o<
Velgen reinigen veel werk ? Ik ga daar efkes met een vod over en dat is proper.

Ik had mij verleden week ne mich XCR Mud gekocht (voor biba) die ik probeerde op een XMAX XL te monteren : geen avance. Ik kreeg die band niet opgepompt (met compressor). Vanalles geprobeerd : foert zei 't hem.
Ik heb dan gisteren de Mich op een Notubes-velg gemonteerd en YEESSSS, direct op spanning.
Nu het mooie van het verhaal : ik heb geen biba gestoken en heb daar nog niks latex of Notubes sealant ingekapt en de Mud staat nog even hard als gisteren.
Voor alle zekerheid ga ik daar wel wat sealant in doen maar in principe kan je dus een mich not-ust gewoon als ust gebruiken zonder latex of zo.
Bij Schwaelbe moet je dat niet proberen : zonder productjeeuuuuuuh staat die binnen de 5 minuten plat.
Op mijn ander veloke zitten een Jimmy en een Skinny J UST : die moet ik na enkele dagen altijd bijpompen.
Plaats reactie