piepende schijfremmen wat aan doen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
klainblat
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 14 feb 2005 08:31
Rijdt met: Decatlon Rockrider Pro 8xc
Contacteer:

Bericht door klainblat »

WiLL3Ms schreef:da kan mij ook nie schelen van da piepen ! ik wil wel nie omde week 30€ betalen é ! IK HEB ZE VANDE WEEK 30 KEER GESTOPT AAN 30 PER UUR EN ZE ZIJN OOK AF ! heb er 75 km met gereden !
das normaal zeker bij regen !
Koop maar terug v-brakes anders gaat ge nog een hartsilstand doen :wink:
kenny!
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 14 apr 2005 22:05

Bericht door kenny! »

jawel ofwel steek ik v-brakes ofwel beter remmen nu zitten er LX onder !
wat zouden jullie doen ?

ik rij met http://groups.msn.com/WiLL3ms/mountainb ... PhotoID=86
alles LX behalve ketting en achter derr. XT
Gast

Bericht door Gast »

Koolstop remblokken erin, ik heb die ook. en kan niet klagen over de slijtage ervan. Zelfs de originele magura blokken hebben het bij mij toch redelijk lang uitgehouden. Dat piepen gaat ge met regenweer niet kunnen vermijden, ge moet dat kunnen aanvaarden. Wel na iedere modderrit de blokken eruit en alles goed schoonmaken. Kijk ook eens de afstelling na.
Gebruikersavatar
Thys
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: do 15 jan 2004 22:28
Rijdt met: Radon ZR EVO 01

Bericht door Thys »

Uit mijn korte ervaring met schijfremmen (6maand) is mij dit al opgevallen.
De blokken slijten ernorm traag bij droog weer en kleimodder (zolang deze maar vast is).
Van de moment dat er echt lopende drek/zand met water aan te pas komt zijt ge der me een schuurpapier op bezig en slijten ze dat het niet schoon is.
Ik weet niet of jullie dezelfde indruk hebben maar dit is (voorlopig) allesinds de mijne.
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

Bericht door biker84 »

ik heb gelezen dat sommige hier de remblokken eruit halen bij het poetsen!ik heb de hayes 9 serie de hydraulische dus zelf centrerende nu waarom halen jullie de blokken eruit en hoe moet ik dat doen en wat moet ik dan doen bij het terug monteren?
Gebruikersavatar
Thys
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: do 15 jan 2004 22:28
Rijdt met: Radon ZR EVO 01

Bericht door Thys »

Is om de remmen niet in contact te laten komen met de zeep vd bikewash.
Ik doe dit niet en de eerste km durven ze wel eens wat lawaai maken.
Gebruikersavatar
vj
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 18:28
Rijdt met: haaifiets met dikke bande en een illegaal moteurke

Bericht door vj »

Vorige maand eens iets geprobeerd i.v.m. inremmen.Remblokjes warm gestookt in plaats van warmgereden. :roll:
Met behulp van een elektrische kookplaat in de keuken de blokjes een 30 tal keren van warm naar koud onder voordurend drukken bij verwarmen
dan op fietske gezet en ongeveer 1km gereden met lichtjes slepende remmen en tot onze eigen verbazing ook het felbegeerde glazig laagje verkregen :-)
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

vj schreef:tot onze eigen verbazing ook het felbegeerde glazig laagje verkregen :-)
Felbegeerd?Dacht dat dit het laatste is om aan een optimaal remvermogen te komen.
Gebruikersavatar
vj
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 18:28
Rijdt met: haaifiets met dikke bande en een illegaal moteurke

Bericht door vj »

@serge r.
da voorkomt juist het zeer snel afslijten en wat betreft de remkracht heb ik er geen klagen van
Plaats reactie