welk wiel

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
BEASTY
Mountainbiker
Berichten: 733
Lid geworden op: za 30 jul 2005 15:01
Rijdt met: ne flanders grinta alu/carbon
Contacteer:

welk wiel

Bericht door BEASTY »

yep gasten ik heb vorige week een wiel naar de maan gereden (overkopgegaan) en ik moet dus een of twee nieuwe hebben.

kunnen jullie mij wat aanraden welke naaf of welke spaken ezo....
laat ons zeggen dat ik niet gierig ben maar ook niet zo rijk dat het geld op mijn zolder ligt te rotten :wink: dus moest het zijn dat jullie iets kunnen aanraden laat maar weten e

groetjes
$mokeyJoe

Re: welk wiel

Bericht door $mokeyJoe »

the beast schreef:yep gasten ik heb vorige week een wiel naar de maan gereden (overkopgegaan) en ik moet dus een of twee nieuwe hebben.

kunnen jullie mij wat aanraden welke naaf of welke spaken ezo....
laat ons zeggen dat ik niet gierig ben maar ook niet zo rijk dat het geld op mijn zolder ligt te rotten :wink: dus moest het zijn dat jullie iets kunnen aanraden laat maar weten e

groetjes
50€?100€?250€?500€?1000€ of meer?

8)
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Ik heb vandaag ook een nieuw wiel opgespaakt. (scooterke tegen het voorwiel gekregen). Ik heb een Rigida Zac 2000 velg bij janssen in genk gehaald. Heeft me 22 euro gekost.
Gebruikersavatar
ghostinaction
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: di 21 jun 2005 16:48
Rijdt met: ghost se3000

Bericht door ghostinaction »

euh...
ik stel voor een ROND wiel :drunk:
Gebruikersavatar
BEASTY
Mountainbiker
Berichten: 733
Lid geworden op: za 30 jul 2005 15:01
Rijdt met: ne flanders grinta alu/carbon
Contacteer:

Bericht door BEASTY »

50€?100€?250€?500€?1000€ of meer?
ik wil niet echt boven de 150€ gaan per wiel ze, dat vind ik ook al veel mijne fiets is volledig lx en misschien wel een lx naaf als dat dan goed is maar dat weet ik niet naar het schijnt zijn spaken niet zo belangrijk maar de zante wel in tegensteling.

groetjes
Gebruikersavatar
Josy
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: di 24 aug 2004 20:53
Rijdt met: Sw SJ 29'er '14,Venge Vias '17
Contacteer:

Bericht door Josy »

wat verwacht je eigenlijk van dit forum?
Je gooit een vrij ALGEMENE vraag 'Welk Wiel', zonder verder uitleg i.v.m type (schijf- of velgrem), budget en voorkeur, in de groep en we zullen het wel effe oplossen.
Misschien kunnen de forumleden het nog voor je gaan kopen ook en nu ze ertoch zijn in jouw plaats gaan biken!?
:( :( :(


Ik zie dit soort topics louter als bladvulling en VERSCHRIKKELIJK AMBETANT voor andere forumleden, waaronder mezelf in de eerste plaats.

@MODS : kunnen jullie dit soort van topics niet direkt verwijderen?
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

the beast schreef:
50€?100€?250€?500€?1000€ of meer?
ik wil niet echt boven de 150€ gaan per wiel ze, dat vind ik ook al veel mijne fiets is volledig lx en misschien wel een lx naaf als dat dan goed is maar dat weet ik niet naar het schijnt zijn spaken niet zo belangrijk maar de zante wel in tegensteling.

groetjes
Mss moet ik mijn setje verkope... kga nief kope...

Zijn de standaardvelgen van de Giant Xtc3...

Bijna 3 maand oud...

Zijn van Xero... zowel voor velgrem als schijfrem...

Afbeelding
Gebruikersavatar
BEASTY
Mountainbiker
Berichten: 733
Lid geworden op: za 30 jul 2005 15:01
Rijdt met: ne flanders grinta alu/carbon
Contacteer:

Bericht door BEASTY »

dit is eerst voor josy !! in de plaats van zo direkt van uw kl... te maken zou je me beter helpen. Eerst en vooral ik ben nog maar een jaar aan het biken dus moeten de forumleden dat al niet meer doen voor mij e. Ten tweede ik ken niet veel van al dat nieuw materiaal dus alle info of hulp is zeker meer dan welkom, of misschien een vraag zoals de ander forumleden, die daar wel begrip voor hebben... OKE ?
Inderdaad ik had wat meer info mogen geven. En als je dan ne keer iets vergeet doet omdat je daar niet zoveel ervaring mee hebt over wat? hoeveel? waarom? dan krijg je zoiets op je dak.
DUS het is zeker een mountaibike wiel, ik zit met lx v-brake's maar zou misschien wel overgaan naar schijfrem al speelt dat voor de zante geen rol, voor de naaf kan dat wel een verschil uitmaken.
Zo josy ik hoop dat je al wat wijzer bent geworden, en heel misschien krijg ik van jou ook wel een beetje hulp.


nu voor cx-sjoeriemoerie hoeveel vraag je? zitten de schijfremmen er bij en waarom doet u ze weg?
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

the beast schreef: nu voor cx-sjoeriemoerie hoeveel vraag je? zitten de schijfremmen er bij en waarom doet u ze weg?
Schijfjes zitte er ni bij want die gaan over op m'n nieuwe velgen... ik koop CrossMax Enduro's omdak het ferm velgskes vind en dat een kleine gewichtsbesparing geeft...

Kweet nu ni wa die velgen nieuw kosten... (als er iemand da hier wel weet...) dus kan er nog geen prijs opplakken
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Bericht door Supernaut »

the beast schreef:
50€?100€?250€?500€?1000€ of meer?
ik wil niet echt boven de 150€ gaan per wiel ze, dat vind ik ook al veel mijne fiets is volledig lx en misschien wel een lx naaf als dat dan goed is maar dat weet ik niet naar het schijnt zijn spaken niet zo belangrijk maar de zante wel in tegensteling.

groetjes
't Is niet omdat uw wiel paraplu staat dat uw naven slecht zijn.Ge hebt ne volledige LX,dat zijn dus zeker geen slechte naven die ge al hebt.Een simpel mavic velg er rond en wat spaken.Ge kunt gemakkelijk voor een 80€ gesteld geraken.
En laat die schijfkes voorlopig maar uit uw hoofd,want anders zal de rekening serieus uit de hand gaan lopen.
Plaats reactie