tijd voor nieuwe banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
lefty biker
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 29 mei 2005 01:23
Rijdt met: cannondale scalpel

Bericht door lefty biker »

je zou eens naar het assortiment van geax moeten kijken
voor mij zeer goede banden en niet duur(tussen de 8 en12euro per band)
zeer goede grip en in alle maten verkrijgbaar
je kan ook racing ralph steken van swalbe maar dit zijn brede en in de modder niks waard, ook redelijk duur
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

mister48 schreef:je zou eens naar het assortiment van geax moeten kijken
voor mij zeer goede banden en niet duur(tussen de 8 en12euro per band)
zeer goede grip en in alle maten verkrijgbaar
je kan ook racing ralph steken van swalbe maar dit zijn brede en in de modder niks waard, ook redelijk duur
Zelf rijd ik met o.a. Mezcal 1.9 Goed als het droog is en er niet te veel duinzand ligt maar anders..... Ik koop ze niet meer. Ze zijn voor te weinig omstandigheden geschikt. De Geax Marathon lijkt me wel het overwegen waard.
Gebruikersavatar
Josy
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: di 24 aug 2004 20:53
Rijdt met: Sw SJ 29'er '14,Venge Vias '17
Contacteer:

Bericht door Josy »

Ik rij nu een goeie 200km met die Geax Barro Marathon.
Onverhard en droog zijn die zeker te doen. ik rij met 2.1 bar achter/2 bar voor. maar zodra je op verhard komt val je er mee stil.
Gisteren een trainingsrit op 100% verharde wegen gedaan met 4 bar (maximale druk)zowel voor als achter en dan vallen ze nog mee.
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Josy schreef:Ik rij nu een goeie 200km met die Geax Barro Marathon.
Onverhard en droog zijn die zeker te doen. ik rij met 2.1 bar achter/2 bar voor. maar zodra je op verhard komt val je er mee stil.
Gisteren een trainingsrit op 100% verharde wegen gedaan met 4 bar (maximale druk)zowel voor als achter en dan vallen ze nog mee.
Onze gezamelijke conclusie? Geax, toch maar niet?

Of zijn er die andere ervaringen hebben?
Gebruikersavatar
...Jokke
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: do 21 okt 2004 23:56
Rijdt met: Ti Joven

Bericht door ...Jokke »

de black jack, en de Racing ralph van swalbe zijn ook aantrekkenlijke bandjes om mee te rijden.

ze zijn breed goede grip en hebben een lage rolweerstand. Ik rij al geruime tijd met de black jack en ben daar zeer tevreden over. Als je ze vergelijkt als all-rounder tenminste; dus over het hele seizoen gezien.

groetjes

jokke
Gebruikersavatar
Jakke
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 17 nov 2002 16:48
Rijdt met: http://www.youtube.com/watch?v=953PkxFNiko&ob=av2n

Bericht door Jakke »

Byorka schreef:
Josy schreef:Ik rij nu een goeie 200km met die Geax Barro Marathon.
Onverhard en droog zijn die zeker te doen. ik rij met 2.1 bar achter/2 bar voor. maar zodra je op verhard komt val je er mee stil.
Gisteren een trainingsrit op 100% verharde wegen gedaan met 4 bar (maximale druk)zowel voor als achter en dan vallen ze nog mee.
Onze gezamelijke conclusie? Geax, toch maar niet?

Of zijn er die andere ervaringen hebben?
Ik zou deze toch maar overwegen ,
zelf rijd ik ook met de Geax Baro Marathon (al een goei 600km)
en kan er niet over klagen zelfs niet op de verharde wegen ,
vind ze goed te doen in de modder en ook op de harde bospad, ik pomp
ze gewoonlijk op tot 2.5 - 3.0 bar.

Alleen in de mulle zand zijn ze een beetje onhandelbaar.

Ook van de Geax Street Runner (26 x 1.25) ben ik zeer te vreden,
op het natte en vol bladeren liggende Limburgse fietsroute netwerk
geven deze me toch nog genoeg grip om met een goede snelheid in de bochten te gaan.
Gebruikersavatar
Splenter
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 14 jul 2002 02:00
Rijdt met: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

Bericht door Splenter »

ivm mijn eerder zelf gestelde vraag: een band voor rotsige ondergrond voor in de pyreneen en alpen: ik heb het dees weekend eens gevraagd aan de mannen van schwalbe in houffa, en die raadde mij de albert aan. Mensen met goeie ervaringen op die ondergrond met die band? Ik zoek dus effectief een band puur voor de bergen eh, dus geen gezever over rolweerstand op asfalt en modderstroken in de westvlaanders.
Andere voorstellen voor dit specifiek gebruik?
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Splenter schreef:ivm mijn eerder zelf gestelde vraag: een band voor rotsige ondergrond voor in de pyreneen en alpen: ik heb het dees weekend eens gevraagd aan de mannen van schwalbe in houffa, en die raadde mij de albert aan. Mensen met goeie ervaringen op die ondergrond met die band? Ik zoek dus effectief een band puur voor de bergen eh, dus geen gezever over rolweerstand op asfalt en modderstroken in de westvlaanders.
Andere voorstellen voor dit specifiek gebruik?
Ik heb de Ardennen trophy gefiets met Z max 2.1 Het parcours was technisch, ook met veel rots en steen. Alles was zeer goed onder controle. Ik heb ze ook voor de alpen gekocht maar nog niet mee gehad.
Loeckxke
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: do 10 feb 2005 12:32
Rijdt met: Trek 6500 (2001)

Bericht door Loeckxke »

Jakke schreef:
Byorka schreef:
Josy schreef:Ik rij nu een goeie 200km met die Geax Barro Marathon.
Onverhard en droog zijn die zeker te doen. ik rij met 2.1 bar achter/2 bar voor. maar zodra je op verhard komt val je er mee stil.
Gisteren een trainingsrit op 100% verharde wegen gedaan met 4 bar (maximale druk)zowel voor als achter en dan vallen ze nog mee.
Onze gezamelijke conclusie? Geax, toch maar niet?

Of zijn er die andere ervaringen hebben?
Ik zou deze toch maar overwegen ,
zelf rijd ik ook met de Geax Baro Marathon (al een goei 600km)
en kan er niet over klagen zelfs niet op de verharde wegen ,
vind ze goed te doen in de modder en ook op de harde bospad, ik pomp
ze gewoonlijk op tot 2.5 - 3.0 bar.

Alleen in de mulle zand zijn ze een beetje onhandelbaar.

Ook van de Geax Street Runner (26 x 1.25) ben ik zeer te vreden,
op het natte en vol bladeren liggende Limburgse fietsroute netwerk
geven deze me toch nog genoeg grip om met een goede snelheid in de bochten te gaan.
Sluit me volledig aan bij deze conclusie. De Meerdael Classic op Baro Marathons afgewerkt en weinig last gehad van de slijkpassages (voor de kenners: de lianenklim zonder problemen van begin tot einde gereden, kan er ook wel aan liggen dat er geen anderen voor mij waren). Ze zijn idd niet gemaakt voor asfalt, maar op 3,5 bar blijft het aanvaardbaar. Heb ook wat stuurloos gevoel gehad in het zand van de stille kempen, maar moet er ook onmiddellijk bijzeggen dat dat van techniek niet mijn favoriete ondergrond is...
Conclusie: Marathons zijn zeker het overwegen waard in het leem en klei van het Leuvense.
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

ik verkies maxxis

Bericht door endorfin »

ik rij momenteel met een geax mezcal 1.9 ust ben tevreden over deze band, gaat 3000km mee, onder zware omstandigheden. Is een band die overal wel goed is behalve in de losse zand.
Maxxis vind ik tot nu toe absolute top, hebben zeker 30 veschillende in hun gamma, maar ook voor iedere toepassing iets.
Het proberen van maxxis en geax is een must ! :-D
Plaats reactie