Nieuw custom setje - bandenkeuze

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
JLSteve78
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 22:17
Rijdt met: Scott Spark RC Team Issue AXS 2022

Nieuw custom setje - bandenkeuze

Bericht door JLSteve78 »

Hallo,

Ik heb een setje wielen besteld (Duke) met een DT240 naaf. Momenteel staan ze in wacht en de assemblage start hopelijk snel.

Op m’n Scott Spark RC heb ik nog 29inch wielen 30mm voor en achter. Het nieuwe setje zal 30/28mm zijn. Ik gebruikte tot nog toe Racing Ray icm Ralph.

Op zoek naar iets nieuws van banden voor lange toertochten (in toekomst Marathon Ardennen) en houdend van snelheid, maar goede grip vooraan, zoek ik naar een mogelijke nieuwe banden set. Zoeken op internet leidt veelal tot de banden die ik al heb. Ik weeg een 70kg en hoop de wielen vooral te gebruiker als het wat droger is. Voor nat en modder zal ik m’n andere set insteken.

Ik hoor graag eens andere ervaringen?
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Nieuw custom setje - bandenkeuze

Bericht door Boebbel »

Ik ben als alternatief al eens content geweest met Specialized Fast Traks. De Maxxis die standaard op de Lux stonden, vond ik maar niks: de lichte versie te kwetsbaar of de stevige versie te stijf.

Er wordt nog wel eens overgeschakeld naar een Thunder Burt achteraan die sneller bolt als het droog is.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Nieuw custom setje - bandenkeuze

Bericht door Jumping Jack »

Hier ook goeie ervaringen met de Fast Trak van specialized. Ze liggen nu nog steeds op mijn HeiHei maar zijn stilaan aan vervanging toe.
Vojo heeft vorig jaar de specialized banden getest, in verschillende combinaties: https://www.vojomag.nl/test-specialized ... id-getest/.

Victoria Barzo en Mescal is ook een fijne combinatie (die heb ik nog liggen en gaan de Fast Trak's vervangen).
JLSteve78
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 22:17
Rijdt met: Scott Spark RC Team Issue AXS 2022

Re: Nieuw custom setje - bandenkeuze

Bericht door JLSteve78 »

Thanks voor jullie reacties.

Een combinatie Fast Trak - control T7 - 2.35 (voor) en Renegade 2.35 (achter) lijkt me een goede polyvalente combinatie. Al moet ik dat nog willen op m'n Scott te plaatsen :-)
Ik kijk nog wel eens naar die Vittoria combinatie.
JLSteve78
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 07 nov 2011 22:17
Rijdt met: Scott Spark RC Team Issue AXS 2022

Re: Nieuw custom setje - bandenkeuze

Bericht door JLSteve78 »

Even een feedback van m'n wielset. Het is een handgemaakte wielset geworden; Duke Lucky Jack met een DT Swiss 240 naaf. Heerlijk :-D

Erg tevreden van de wielbouwer. Custom Cycling Wheels.

Bandjes die ik erop zetten is de combinatie Racing Ray - Racing Ralph (superrace) nadat ik ze eerst om een ander set testte. Breedt 2.35
Plaats reactie