welke vertanding cassette 12 speed

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: welke vertanding cassette 12 speed

Bericht door madskatingcow »

Als je met een 51T of 52T een 30 of 28T vooraan hebt, kan je evengoed te voet gaan en ben je waarschijnlijk sneller. Op technische passages slip je dan 90% kans ook nog is door, zeker op wortels en stenen. Enkel goed op gravelbeklimmingen of verharde ondergrond, nutteloos voor de rest. Heeft niks met ego te maken.
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Re: welke vertanding cassette 12 speed

Bericht door funkstar »

Kan allemaal zijn, maar ik wil fietsen, niet wandelen. En mijn ego wordt wel degelijk gestreeld (in het extreme zelfs) wanneer ik op een steile helling boven geraak.
En de tijd dat we wortels als onmogelijke hindernis beschouwden licht toch al even achter ons. De wielen zijn groter en de noppen hebben niet meer de neiging af te scheuren na contact met een losse steen.
witte555
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: welke vertanding cassette 12 speed

Bericht door witte555 »

funkstar schreef: za 28 mei 2022 07:56 Kan allemaal zijn, maar ik wil fietsen, niet wandelen. En mijn ego wordt wel degelijk gestreeld (in het extreme zelfs) wanneer ik op een steile helling boven geraak.
En de tijd dat we wortels als onmogelijke hindernis beschouwden licht toch al even achter ons. De wielen zijn groter en de noppen hebben niet meer de neiging af te scheuren na contact met een losse steen.
Ben van hetzelfde princiepe,afstappen is geen optie voor mij.
Liever boven geraken tegen 4km/h dan naar boven wandelen tegen dezelfde snelheid.
Plaats reactie