Probleem met Giant Fathom

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
KayC
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 07 mei 2022 08:22

Probleem met Giant Fathom

Bericht door KayC »

Ik heb een Giant Fathom 0 van 2017 die achteraan nog een quick release systeem heeft en een velg waar de bolletjes niet een roulement zitten. De bolletjes zijn zijn zo ingesleten in de naaf dat er speling opzit. Ik wil kijken voor een nieuw wiel maar vind geen… de fietsenmaker zegt dat het moeilijk is dit verouderde systeem nog te vinden en ik best een nieuwe fiets koop wat wel jammer is voor een fiets van 2017 die nog perfect in orde staat anders. Is er iemand die mij kan helpen en een idee heeft waar ik een nieuw wiel zou kunnen vinden? Dit zijn de specs van mijn fiets. Velgen Giant XC3 29" wielset
Naven [F] Giant Tracker Boost 15x110, sealed bearing [R] Giant Tracker Sport QR, loose ball
Gebruikersavatar
[DHB]KweNi
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 30 mei 2018 13:22
Rijdt met: Giant
Contacteer:

Re: Probleem met Giant Fathom

Bericht door [DHB]KweNi »

Ik heb een Giant Fathom van 2019 en die heeft een Boost Quick release achterwiel.
Ik heb hier Mavic Crossmax wielen ingezet.

Nu ben ik niet zeker of dat bij de 2017 versie dat ook al boost was, maar dat kan je gewoon te weten komen door te meten.
Ofwel is de as 135mm lang (non-boost) ofwel 141mm (boost).
Voor een Boost-wiel moet je een wiel kopen met steekas van 148mm en dan een adapter set van steekas naar quick release.
De non-boost kan je makkelijk vinden, maar je kan ook een 142mm met steekas kopen + een adapter set.
KayC
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 07 mei 2022 08:22

Re: Probleem met Giant Fathom

Bericht door KayC »

Super bedankt voor het antwoord! Het zijn 135x5 mm dus ik denk dat deze wel passen: https://www.mantel.com/be/mavic-crossri ... gJI3_D_BwE
Plaats reactie