Tubeless sealent

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Tubeless sealent

Bericht door Jumping Jack »

Ja, lap. Binnenband heb ik altijd al bij...
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Tubeless sealent

Bericht door Jemp »

Fietsjeeeee schreef: do 25 jun 2020 17:57 Effetto Mariposa Caffélatex

22 euro vind ik die voor liter. Iemand ervaring mee?
Yes, heb deze in mijn gravel zitten. In juni sealant in gedaan en tot de vaststelling gekomen dat in december het toch redelijk opgedroogd was. Maar, waren dan ook nieuwe banden. Denk dat het zeker 6 maanden goed blijft in de banden. Ongeveer 3000km mee gereden en dus enkel in december 1x lek gereden.
Prijs/kwaliteit één van de betere op de markt. Even googlelen en de meeste reviews zijn ook positief.
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: Tubeless sealent

Bericht door theguy »

Free_ltd schreef: vr 26 jun 2020 10:00
kenny schreef:
Free_ltd schreef:Meestal zie ik prijzen van €20 voor 500ml en daar kunt ge toch heel wat banden mee doen als ge ziet dat ge 60ml per band nodig hebt. Ik wissel de sealant om de 4 tot 6 maanden en heb dit in 2 fietsen zitten.

Zelf heb ik nu sealant van Vittorio omdat mijne LBS dat verdeeld en geen klachten over. Orange Seal had ik voorheen en ook dik in orde, maar moeilijker te vinden. Doc Blue van Schwalbe heb ik slechte ervaringen mee.
Die doc blue is toch gewoon stands?
Ik gebruik momenteel vredestein tyre sealant en orange seal. Van beiden zeer tevreden
Ja, dat is idd stans. Maar ik reed nooit lek met biba's en iemand zei dat ik tubeless moest gaan rijden. Dus bij de fietswinkel compleet setje gekocht van doc blue. Eerste rit lek (koperdraad van 7cm door de band tot in het velglint) en biba mogen steken. 2de rit opnieuw lek omdat eerste keer niet goed gemaakt was. Derde keer een nagel erin en de melk spoot er als water uit. Dichtte totaal niets. Met de andere producten was het meteen dicht.

Mss was het net een slechte bus. Dat zou ook kunnen.
Ik heb altijd wieken bij en ik heb ze al nodig gehad want grote gaten dichten niet (snel genoeg). De truuk is om snel te stoppen en wat de vinger erop te houden tot je de tools in je handen hebt want één keer de band leeg
komt deze los van de velg. Voorlaatste keer spoot het eruit en moest ik uiteindelijk niet bijpompen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tubeless sealent

Bericht door Free_ltd »

theguy schreef: di 09 feb 2021 15:09
Free_ltd schreef: vr 26 jun 2020 10:00
kenny schreef: Die doc blue is toch gewoon stands?
Ik gebruik momenteel vredestein tyre sealant en orange seal. Van beiden zeer tevreden
Ja, dat is idd stans. Maar ik reed nooit lek met biba's en iemand zei dat ik tubeless moest gaan rijden. Dus bij de fietswinkel compleet setje gekocht van doc blue. Eerste rit lek (koperdraad van 7cm door de band tot in het velglint) en biba mogen steken. 2de rit opnieuw lek omdat eerste keer niet goed gemaakt was. Derde keer een nagel erin en de melk spoot er als water uit. Dichtte totaal niets. Met de andere producten was het meteen dicht.

Mss was het net een slechte bus. Dat zou ook kunnen.
Ik heb altijd wieken bij en ik heb ze al nodig gehad want grote gaten dichten niet (snel genoeg). De truuk is om snel te stoppen en wat de vinger erop te houden tot je de tools in je handen hebt want één keer de band leeg
komt deze los van de velg. Voorlaatste keer spoot het eruit en moest ik uiteindelijk niet bijpompen.
Ik heb ook altijd wieken bij, maar nog maar 1 x gebruikt, maar werkte niet omdat het net langs een nop was en het ook zo niet dichtte. Mijn LBS heeft dan nog een paar x geprobeerd, maar kwam niet goed en dus nieuwe buitenband gelegd :lol:

En ik heb al 2 x meegemaakt dat er dus een koper of ijzerdraad tot in het velglint zat. Dan helpt melk ook niet meer.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Tubeless sealent

Bericht door BertG »

Gisteren de sealant van Decathlon gekocht na jaren enkel Notubes gebruikt te hebben, zullen zien wat het geeft. In ieder geval wel een pak goedkoper met 10euro/500ml..
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Tubeless sealent

Bericht door Dickie »

Ik heb de sealant van Milkit gekocht om eens te testen.
Zwitsers, dus wel navenante prijs.
Op fora gelezen dat het eigenlijk de bedoeling is om wat water toe te voegen. De sealant is nl. merkelijk dikker dan Stans.
Ook om de al wat uitgedroogde melk weer werkzaam te maken, kan dat gewoon door wat water toe te voegen.
Dat drukt eigenlijk ook de prijs.
Ik gebruik nog wel mijn oude Stans valves.

Qua afdichten werkt het iig prima. De e-bike van vrouwlief tubeless gemaakt met Good year Connector Ultimate bandjes. Ligt het aan het product en/of aan de banden? Blijven gewoon op druk staan, iets agressiever genopt dan bvb Schwalbe G-one, maar bollen zeer stil en soepel. Ik vind de Good Years een vondst voor mixed asfalt-gravel tochtjes én ze zijn top om tubeless te gebruiken.

Op mijn mtb's heb ik voorlopig nog de Stans zitten, maar zodra er daar van band(en) gewisseld wordt schakel ik over naar Milkit. Ben nieuwsgierig wat daar dan de bevindingen gaan zijn.
michels10
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 19:21
Rijdt met: cannondale jeckyll4/301/951/cobia

Re: Tubeless sealent

Bericht door michels10 »

Tip voor de mensen die allergisch zijn voor latex: stans eco sealant prima spul en sociaal voor de allergobikers!! :-D
oldschoolbiker
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: di 08 feb 2011 13:56
Rijdt met: old

Re: Tubeless sealent

Bericht door oldschoolbiker »

BertG schreef: za 27 feb 2021 09:43 Gisteren de sealant van Decathlon gekocht na jaren enkel Notubes gebruikt te hebben, zullen zien wat het geeft. In ieder geval wel een pak goedkoper met 10euro/500ml..
dus €20 de liter zoveel is dat niet goedkoper dan de meeste merken ...
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Tubeless sealent

Bericht door Dickie »

Milkit gaat terug naar af voor mij.
Maandag ritje gedaan met nogal wat schelpen-en grintpaden en dus af en toe een lekje. Af en toe spat er een drupje op mijn benen en op het frame.
Te verwachten met een Schwalbe Lite Skin Racing Ralph.
Maar het product doet zijn werk, de band blijft mooi op druk ondanks de veelvuldige lekjes. Fluitend verder gebold.
Een klein sneetje blijft regelmatig sealant spuiten, geraakt blijkbaar niet volledig gedicht.
Op den duur was de ganse voorraad sealant uit de band verdwenen en begint ook de druk merkbaar te zakken, gelukkig net op het einde van de tocht (75km).
Er hing nu wel een flinke 'couche', mooi verdeeld, over het frame :evil: .
's Avonds aan het werk.
Water en zeepsop deden niet veel met de 'zongedroogde' pel Milkit. Afpellen met nagel of plastic krabberke lukte wel, een beetje.
Uiteindelijk met eco White Spirit 99% weggekregen na 3uur pielen en krabben.
Op het flesje staat nochtans dat er geen 'rubberresten' achterblijven.
Over 'verfresten' zeggen ze niks, want daar doet het aan denken #-o .
Ga dus terug naar Stan's.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Tubeless sealent

Bericht door Jumping Jack »

Ja daar zou ik precies ook niet blij van worden zeg.
Plaats reactie