Forumoverzicht Productinfo Fietsonderdelen Welke buitenband ???

Welke buitenband ???

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan

Bericht wo 11 maart 2020 11:28
zaskar72 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Ik twijfel tussen deze buitenbanden:

CONTINENTAL CrossKing ProTection 29x2.3
MAXXIS Aspen EXO TR 29x2.25

De bedoeling is om de band in te zetten op marathons op Belgische bodem op een fully.
Wie kan advies geven of wil zijn ervaringen delen aub ? [-o<

Bericht do 12 maart 2020 08:17
Swannie Mountainbiker

Bericht do 12 maart 2020 10:20
dirkdierickx Mountainbiker

Mijn bike: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp
geen ervaring met maxxis of schwalbe, ik kom van de weg en rij daar altijd met conti, op de mtb heb ik dus ook naar dit merk gegrepen.
ik ben wel heel tevreden van de x-king, kan niet echt iets negatiefs verzinnen.

Bericht do 12 maart 2020 12:55
zaskar72 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Swannie schreef:
Schwalbe :-D

Daar ben ik van af gestapt wegens niet lekbestendig genoeg.
Conti heeft ProTection en Maxxis de EXO, heeft Schwalbe ondertussen ook zoiets met versteviging dan ? :-k

Bericht do 12 maart 2020 14:09
BGT Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

zaskar72 schreef:
Swannie schreef:

Conti heeft ProTection en Maxxis de EXO, heeft Schwalbe ondertussen ook zoiets met versteviging dan ? :-k

De snake skin en/of double defense (DD) versies zijn verstevigd en bieden een betere lekbestendigheid.

Bericht do 12 maart 2020 18:35
BertG Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Niner Air9 x2
BGT schreef:
zaskar72 schreef:
Swannie schreef:

De snake skin en/of double defense (DD) versies zijn verstevigd en bieden een betere lekbestendigheid.

DD's van Schwalbe bollen echt wel zwaar (en zijn zwaar) en Snakeskin helpt niks tegen lekrijden in het loopvlak natuurlijk. Voor de rest heb ik niks tegen Schwalbe hoor, gebruik al jaren Racing Ralphs als voorband maar op gebied van anti-lek zijn Conti protection's hors-categorie naar mijn ervaring. Van Maxxis kan ik niks zeggen.

Bericht do 12 maart 2020 18:54
madskatingcow Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Hier wat recente info over de X-King : https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-protection-2020

Zelf vond ik die banden maar niks, op natte ondergrond / boomwortels gleden ze alle kanten op. De Race-King daarentegen is de snelste band waar ik al mee gereden heb, meer info hier https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-protection-2020. Alleen had die amper grip in de bochten en verstopte deze zeer snel.

Momenteel heb ik de Maxxiss Aspen EXO TR, meer info hier https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/maxxis-aspen-exo-tr. Prima band, weinig profiel maar hierdoor verstopt het ook niet snel waardoor je vaak toch nog meer grip hebt dan banden met meer noppen. Alleen is het een band voor gevorderden, op hellingshoek heb je vaak verrasend veel grip door de uitgesproken zijnoppen, terwijl je soms wel is verrast wordt op wat vettigere stukken / bochten bij minder hellingshoek.

Schwalbe Racing Ralph / Ray vond ik maar niks. Vierkante band, die niet echt licht stuurt. Heeft ook een vrij stug karkas waardoor deze zich niet echt naar de oneffenheden zoals wortels vormt en wat makkelijker stuitert hierop (ondanks de 1.3 & 1.4 bar).

Mijn favoriet blijft de Specialized Fast Trak 29x2.3 Gripton (niet de S-Works, die scheurt door er alleen maar naar te kijken), die geeft de indruk het lichtst te rollen van allemaal, door het spitse profiel stuurt hij ook vanzelf.

Bericht vr 20 maart 2020 13:10
spaghetti_2 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite
Ik ben ook grote fan van de Specialized Fast Track, is 90% van de tijd mijn voorband. Enkel op uitgeregende Ardennen marathons monteer ik wat meer profiel (bv de Ground Control). Achteraan steek ik meestal iets minder profiel, bv Specialized Renegade of Bontrager XR1. Zeker van die laatste zeer tevreden. Zelf nog geen ervaring met Maxxis, maar ploeggenoten rijden naar volle tevredenheid met de Ikon en Aspen (Race)

Keer terug naar Fietsonderdelen