Forumoverzicht Productinfo Fietsonderdelen cema of c-bear?

cema of c-bear?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan

Bericht zo 29 sep 2019 07:47
G-m@n. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: specialized epic comp carbon 2018

mij BB heeft veel geleden, zou er een verschil zijn in kwaliteit tussen deze twee?

Bericht zo 29 sep 2019 07:52
madskatingcow Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 900 RC WC 2017 - Scott Spark 900 RC WC 2017
C-Bear is in elk geval brol. Tot 3x toe binnen de 500km PF92 lagers stuk gehad. Vuil en water erin met roest tot gevolg. 2x nieuwe gekregen, de 3e keer geen moeite meer gedaan. Lang leve Chris King.

Bericht zo 29 sep 2019 08:05
G-m@n. Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: specialized epic comp carbon 2018

hey K.,
in mijn vorige fietsen ook altijd c-bear gehad en derr wielletjes en nooit problemen mee gehad.
wou eens iets anders proberen :-D
ik kan er makkelijk om gaan, de hoofdverdelers wonen hier alle 2 op 1.5km van af. :lol:

Bericht zo 29 sep 2019 08:44
madskatingcow Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Scale 900 RC WC 2017 - Scott Spark 900 RC WC 2017
Mijn eerste C-Bear PF30 ook geen problemen mee gehad, maar de 3 volgende... Idem voor een maat van mij. Zelfs al krijg je onder garantie een nieuwe, het blijft een vervelende klus om een pressfit te demonteren, en zeker die C-Bears want die knellen wel erg hard (maar dat is net hun concept). Liever een lager waarvan ik weet dat het langer mee gaat. Met de nieuwe, originele SRAM DUB lagers heb ik ook nog geen problemen gehad trouwens.

Bericht zo 29 sep 2019 08:57
spaghetti_2 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Procaliber 9.8, Rose X-Lite
Op de racefiets heb ik al naar schatting 30-40.000 km met een C-bear bracket. Geen onderhoud, geen gekraak, bolt als nieuw. Positieve ervaring dus. Op de MTB heb ik geen ervaring met C-bear, maar heb ik eigenlijk met geen enkele PF-bracket positieve ervaringen. Chris King doet het redelijk bij mij, maar zelfs met deze krijg ik speling na een tijd. Beste ervaring qua MTB bracket was met een Hope BSA destijds.

Bericht di 08 okt 2019 19:12
sneln eddy Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Ne mat zwarten
Ik heb zowel op mijn hardtail als op mijn fully de PF van hope.
Ongeveer zelfde prijs als c-bear en nog nooit problemen mee gehad. Op mijn hardtail zit hij toch al 5 jaar en doe jaarlijks toch een aantal strandraces mee en rij er mee door weer en wind. Bollen nog perfect, dus geef mij maar hope.

Keer terug naar Fietsonderdelen