Sealant lekt door de band?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
didius
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: za 03 nov 2018 21:13

Re: Sealant lekt door de band?

Bericht door didius »

Ik kreeg antwoord:
Schwalbe schreef: Bij het tubeless maken van een Schwalbe band is er latex-melk nodig. Deze latex-melk zal er voor zorgen dat de poriën van de band gedicht worden zodat er zonder binnenband gereden kan worden.
Het lekken van een band kan komen doordat de vloeistof door een inrijding naar buiten komt. Ook kan het zijn dat de latex-melk verouderd is. Hierdoor zet de latex-melk zich uit een in latex-kristallen en een water.
En zal dan ook makkelijker door de band komen.

In een nieuwe fles zit latex-melk maar ook latex-korrels. Hierdoor is van zeer groot belang dat deze heel goed schud word zodat ook de korrels bij montage mee gaan in de band.
Hierdoor worden de grote poriën is de banden ook gedicht. Tevens helpt dit bij grotere inrijdingen.

Op onze site http://www.schwalbe.com" onclick="window.open(this.href);return false; kunt u onder de Nederlandse versie onze Schwalbe Technische Informatie downloaden. Hierin kunt u vanaf pagina 39 meer informatie vinden over het tubeless maken van een band.
Buiten de tik en dt-fout een redelijk antwoord.

Op Reddit had iemand ook geduid op dat feit dat de latex-kristallen kleine scheurtjes dichten en het resterende water dan naar buiten kan lekken. Dat zal het dan zijn zeker. In elk geval besluit dat ik het niets is om me zorgen over te maken. Ik moest vandaag de band toch bijvullen en heb de sealant dan maar extra goed geschud.
Plaats reactie