Sram gxp GX eagle crankstel

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Tiles02
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 18 jul 2003 12:16
Rijdt met: Rotwild

Sram gxp GX eagle crankstel

Bericht door Tiles02 »

Na lang zoeken naar een oplossing om een pf90 fiets uit te rusten met een sram GX eagle 1x12 crankstel ben ik eindelijk tot de conclusie gekomen dat de oude GX crankstellen wel compatibel zijn met normale gxp brackets......... heeft iemand weet waar ik nog zo’n 2016/2017 crankstel kan terug vinden. Liefst in nieuwstaat
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Sram gxp GX eagle crankstel

Bericht door _anonymus_ »

Ik vermoed dat jouw probleem met de maat van de as van het crankstel te maken heeft?
Sram gebruikt tegenwoordig een nieuwe standaard die ze zelf hebben ontwikkeld: DUB. Dit houdt in dat de as iets breder is dan de oude GXP-crankstellen.
Maar volgens mij kan je hun cranks ook nog in de standaard versie kopen. Je moet er gewoon op letten dat je geen DUB-crank koopt maar een gewone.
Deze, bijvoorbeeld:
https://www.bike-components.de/en/SRAM/ ... ur-p43658/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Sram gxp GX eagle crankstel

Bericht door spaghetti_2 »

Sram gxp cranks zijn toch nog à volonté te vinden? Er is inderdaad een nieuwe dub-standaard, maar ook eagle cranks worden nog in gxp aangeboden.

Eerste hit op google
Plaats reactie