Remupgrade

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
davidbelgium99
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 16 nov 2018 15:55

Remupgrade

Bericht door davidbelgium99 »

Dag

Ik heb een b'twin rockrider 540 als instap-mtb gekocht,maar alleen vind ik de remmen best zwak vergeleken met mijn vorige fiets met v-brakes. Volgens Decathlon zit er ook geen lucht in de remmen,maar zijn dit gewoon hydraulische remmen wat je harder in moet drukken..

Ik ben uitgekomen bij de Shimano M506 voorrem voor zo'n 23-30€.
Zou dit een goede upgrade zijn tov de standaard Tektro?
Laatst gewijzigd door davidbelgium99 op vr 23 nov 2018 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Remupgrade

Bericht door Wacky-S »

Ik ken de remmen niet, maar begin eens met je schijf en remblokjes grondig te reinigen (ontvetten). Daarna terug monteren en een paar keer van een lange bergaf remmend naar beneden rijden (zodat je blokjes goed heet worden). Hierdoor ga je de nog achtergebleven vuilresten (vet/olie) verbranden en de gladde finish van je remschijf halen, meestal helpt dat al een stuk, vooral bij nieuwe remmen.

Wel goedkoop voor de voorrem, zeker dat het hier gaat om de set van remhendel met remklauw?
Als je wil upgraden moet je eerst de afweging maken of het wel de moeite loont op een bike van 400 euro, afhankelijk van het bedrag van de investering natuurlijk. Vervang dan wel zowel de remhendels, remklauwen en schijven.
Prijs/kwaliteit zit je al heel goed met Shimano SLX remmen, dan ben je rond de 140-160 euro kwijt voor een setje voor en achter (zonder schijven) en zijn ruim voldoende voor het meeste XC werk.
davidbelgium99
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 16 nov 2018 15:55

Re: Remupgrade

Bericht door davidbelgium99 »

Dag Wacky-S

Ik heb de fiets ondertussen al een half jaar, alles is ontvet en deze hebben ook enkele lange afdalingen meegemaakt.

De kit bestaat uit de klauw en hendel. Voor 23€ is het de kit waar je zelf de lengte kiest en voor 30€ is die voorgesneden op 85cm.
https://www.bike-discount.de/en/buy/shi ... ont-731235" onclick="window.open(this.href);return false;

De schijf is pas nieuw sinds woensdag ivm garantie (verfprobleem velg) dus deze hoef ik al niet nieuw te kopen..

De remblokjes zijn binnenkort toch aan vervanging toe, deze kosten al 8€, daarom leek me het interessant om voor 30€ een nieuwe kit te kopen.


Achter loont een upgrade niet de moeite imo.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Remupgrade

Bericht door Wacky-S »

Ik zou het je eerlijk gezegd niet kunnen vertellen of het veel gaat helpen als je in dit prijssegment blijft voor zowel je remhendels, klauw en schijf en zeker niet als je een eventuele betere remhendel/klauw gaat combineren met een minder kwalitatieve schijf...
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Remupgrade

Bericht door _anonymus_ »

Zal wel meevallen.
Op mijn vriendin haar fiets zitten ook instap hydraulische schijfremmen van Shimano.
Die wegen wat meer maar remmen voor de rest best wel goed, vind ik.
davidbelgium99
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 16 nov 2018 15:55

Re: Remupgrade

Bericht door davidbelgium99 »

De woensdag is de rem aangekomen. Gisteren ben ik er 32km op de weg mee gaan rijden en het was toch echt de 30€ waard!
Toch een stuk meer remkracht, alleen binnenkort toch eens offroad testen.
Blijkbaar valt de M506 zelfs al onder de Deore lijn.
Plaats reactie