Tubeless op racefiets

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Dirttracker
Mountainbiker
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 18:48

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door Dirttracker »

sennevh schreef:Voor zo ver ik kan zien enkel in 23mm... Dus nee
Best iets verder kijken.... ik rij met de 25mm :roll:
sennevh
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: do 29 sep 2011 12:52
Rijdt met: fuji slm 29 1.0 2014, fuji slm 29 1.0 2015

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door sennevh »

Aha! Waar te koop?
Gebruikersavatar
Dirttracker
Mountainbiker
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 18:48

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door Dirttracker »

sennevh schreef:Aha! Waar te koop?
Invoerder is Sabma dus die zitten bijna overal in België. Of bij Athletefitting.com in Erembodegem bij Aalst.
E-M_mtb-er
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 05 dec 2016 07:56

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door E-M_mtb-er »

Er zijn ook twee tubeless (ready) racebanden van GIANT
De GAVIA SL - 700x25mm - TPI van 60 - kost ongeveer 65€.
De GAVIA SLR - 700x25mm - TPI van 170 - kost ongeveer 85€
Er bestaat een filmpje van een lekprik test op 6 BAR; maar is gedaan met een wiel in de hand; dus automatisch bevindt de dichtingsvloeistof zich op de juiste plek en wordt niet verdeeld via de middelpuntvliedende kracht, waardoor het gat onmiddelijk dicht is - test met 3 soorten (diktes) nagels door een plankje geslagen.
Gebruikersavatar
hANDYman
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 20:31

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door hANDYman »

J.E. schreef:Het enige minpunt aan tubelessbanden vind ik dat ze nog niet het niveau halen op gebied van TPI.
M.a.w. iedere tubelessband waar ik al mee gereden heb bolt tochn og een stuk minder dan pakweg een GP4000 (als referentie). Ik rij nu met G-one speeds...

Ook al met de pro one gereden? Niet lekbestendig, maar wel snel
Bulkie
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 14 sep 2005 11:09
Rijdt met: Open - NoTubes - FOX Terralogic Fit

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door Bulkie »

Voor de liefhebbers: ja, die nieuwe 2017 IRC Formula Pro X-Guard is in 25 en 28mm verkrijgbaar!
Wat NoTubes erin en klaar.

En als je dan nog lek rijdt: een kleine Maxalami koord erin, lucht erbij en voortrijden (enkel zien dat de Maxalami er niet te ver uitsteekt want anders zou die het frame kunnen raken.)

Ken
Gebruikersavatar
J.E.
Mountainbiker
Berichten: 2413
Lid geworden op: di 01 jan 2008 21:52
Rijdt met: Oud verwrongen Duikbootijzer.

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door J.E. »

hANDYman schreef:
J.E. schreef:Het enige minpunt aan tubelessbanden vind ik dat ze nog niet het niveau halen op gebied van TPI.
M.a.w. iedere tubelessband waar ik al mee gereden heb bolt tochn og een stuk minder dan pakweg een GP4000 (als referentie). Ik rij nu met G-one speeds...

Ook al met de pro one gereden? Niet lekbestendig, maar wel snel
Nee, nog niet mee gereden. Maar als ze niet 'even' lekbestendig zijn dan de GP4000, tja...
Ondertussen een 1000tal km gereden met de G one speed, bolt wel plezant op 3.5bar :-)
Bulkie
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 14 sep 2005 11:09
Rijdt met: Open - NoTubes - FOX Terralogic Fit

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door Bulkie »

Ik wou nog effe op het aantal TPI's reageren. Blijbkaar is hier wat verwarring: sommige merken zetten bv 60TPI, maar dan wel 4-lagig, wat eigenlijk neerkomt op 240 TPI (4 lagen x 60TPI), waardoor je net evenveel TPI hebt als die band van 240 TPI. En dat Tubeless betere bolt is zeker, weliswaar zijn er ook grote verschillen tussen de merken.

Ken
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door Reflex »

Bulkie schreef:Ik wou nog effe op het aantal TPI's reageren. Blijbkaar is hier wat verwarring: sommige merken zetten bv 60TPI, maar dan wel 4-lagig, wat eigenlijk neerkomt op 240 TPI (4 lagen x 60TPI), waardoor je net evenveel TPI hebt als die band van 240 TPI. En dat Tubeless betere bolt is zeker, weliswaar zijn er ook grote verschillen tussen de merken.

Ken
Dat eerste kan ik je volledig in volgen, dat laatste totaal niet. Tubeless op de Racefiets loopt naar mijn mening echt niet beter. Meeste tubeless banden zijn gewoon stugger. Geef mij maar een goede tube.
fieldmarshall
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: do 29 jan 2009 19:27
Rijdt met: Specialized Crave Pro 2014

Re: Tubeless op racefiets

Bericht door fieldmarshall »

Na 500km plat met de Conti Grand Prix 4-Seasons. Zoals gewoonlijk op de woon-werk routes, vanwege een stuk glas... Vandaag dan maar besloten om toch voor Tubeless te gaan op de racefiets. We zullen zien :)
Plaats reactie