Klikpedalen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
crazy ivan
Mountainbiker
Berichten: 276
Lid geworden op: za 12 jun 2004 16:55

Bericht door crazy ivan »

Ik zou niet wachten met klikpedalen aan te schaffen, zelfs gene dag :wink:
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

Met pdm-520 kan je al ver geraken. :wink:
flabbes
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 14:14
Rijdt met: Kinesis a500 frame rockshox judy tt en shimano deore

Bericht door flabbes »

jullie geven me niet eens de kans om te twijfelen. Erg overtuigend dat het tog wel een ''beetje'' handig is :P. Maar op de fiets die ik wil kopen (trek 6500) zitte die dinge ook al standaard gloof ik, dus eerst ga ik het maar eens met die dinge probere en vertel ik jullie dan wel hoe vaak ik ben gevalle omda ik nie optijd uit die stomme **** dinge ben gekome, en daarna zal ik de klikpedale overwegen. ligt er dus aan hoe fijn/onfijn die straps zijn
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

roy schreef:Met pdm-520 kan je al ver geraken. :wink:
dat zijn idd goede pedalen, heb ze zelf ook, enkel betwijfel ik het of de lagers 2 jaar of meer zullen meegaan.
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

flabbes schreef:jullie geven me niet eens de kans om te twijfelen. Erg overtuigend dat het tog wel een ''beetje'' handig is :P. Maar op de fiets die ik wil kopen (trek 6500) zitte die dinge ook al standaard gloof ik, dus eerst ga ik het maar eens met die dinge probere en vertel ik jullie dan wel hoe vaak ik ben gevalle omda ik nie optijd uit die stomme **** dinge ben gekome, en daarna zal ik de klikpedale overwegen. ligt er dus aan hoe fijn/onfijn die straps zijn
Afspreken bij de velomaker waar je hem koopt en vraag of hij er bij je aankoop gratis pdm-520 wil bijgeven.

Moet normaal lukken. :wink:
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

Ik overweeg ook om klikpedalen te kopen + bijbehorende schoenen. Alleen, een maat van mij heeft er onlangs gekocht en is bij een van zijn eerste tochten ermee lelijk op zijn bakkes gegaan omdat hij ni op tijd uit zijn pedalen geraakte. Is dit echt zo moeilijk of is het gewoon een techniek die je onder de knie moet krijgen? + hoelang duurt het voor je hier vlot mee omkan?

Thanks!
Gebruikersavatar
Oteb
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 10 feb 2005 14:45
Rijdt met: Scott

Bericht door Oteb »

oké ik ben overtuigd :D
Ik ga dan nog eens wat verder informeren, maar ik denk dat het die Shimano's gaat worden. Nu dat ik da hier allemaal lees ziet het er niet zo simpel uit om da onder de knie te krijgen, en waar ik ook redelijk van verschoten ben is de prijs van die schoenen.

Merci voor de tips
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

Ja de shoenen kosten eigenlijk wel meet dan de somige klikpedalen.

Ik heb ze gekocht in decathlon.

Ik blijf er bij de eerst rit haat je ze maar later kan je echt niet meer zonder.
Gebruikersavatar
crazy ivan
Mountainbiker
Berichten: 276
Lid geworden op: za 12 jun 2004 16:55

Bericht door crazy ivan »

mtb-fltn schreef:Ik overweeg ook om klikpedalen te kopen + bijbehorende schoenen. Alleen, een maat van mij heeft er onlangs gekocht en is bij een van zijn eerste tochten ermee lelijk op zijn bakkes gegaan omdat hij ni op tijd uit zijn pedalen geraakte. Is dit echt zo moeilijk of is het gewoon een techniek die je onder de knie moet krijgen? + hoelang duurt het voor je hier vlot mee omkan?

Thanks!
Het is niet moeilijk, het is gemakelijk, uwe maat zou waarschijnlijk ook zonder klikpedalen gevallen zijn, en je bent dat direckt gewoon, ik ben niet 1 keer gevallen door de schuld van klikpedalen 8) je moet vooral opletten, wanneer het traag gaat, uw gedachten er bij houden, maar dat is alleen in het begin, later gaat dat in reflex :D
Gebruikersavatar
marzokki NQH
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 10 mar 2002 02:00
Rijdt met: terrago-kader '98

Bericht door marzokki NQH »

sinds 2 weken ook met klikpedalen bezig. Vooral op de weg rijden en dan af en toe eens in en uitklikken en dat went snel.

Wat ik merk, is dat mijn dijen veel meer meewerken bij het fietsen. De snelheid ligt -raar maar waar- ook hoger, waarschijnlijk staat die verhoogde snelheid met de meer-inzet van de bovenbenen ;-)
Plaats reactie