Remmen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Breght
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 04 nov 2014 19:34

Remmen

Bericht door Breght »

Hey

Ik ben opzoek naar een upgrade voor mijn remmen. Rij nu met Sram guide. Maar wil meer power en een betere rem. Welke voorkeur of wat raden jullie mij aan? En bij welk merk zijn er aanpassingen nodog of dergelijk. Schijven, adaptors,... Etc.
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: Remmen

Bericht door Powerflor »

Hangt af van uw doel en budget.

Ben al jarenlang magura riijder, maar kortelings deeltijds overgeschakeld naar shimano xt.
Waarom,
Magura vraagt meer onderhoud (bij mij toch)
Magura voelt sponziger aan, maar remmen wel fenomenaal(mt7),

Shimano Waarom,
Vlottere beschikbaarheid blokjes.
Ontluchten en afstellen simpeler.(je voelt al bij ontluchten dat ze goed remmen.)
Goedkoper
Remhendels voelen hard aan.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Remmen

Bericht door BertG »

Breght schreef:Hey

Ik ben opzoek naar een upgrade voor mijn remmen. Rij nu met Sram guide. Maar wil meer power en een betere rem. Welke voorkeur of wat raden jullie mij aan? En bij welk merk zijn er aanpassingen nodog of dergelijk. Schijven, adaptors,... Etc.
Vreemd, vroeger waren er veel klachten over Sram remmen maar de Guide staat toch bekend als een goede en vrij stevige rem en krijgt goede reviews, misschien met je ze gewoon eens ontluchten of is er iets mis met de afstelling ofzo. Een MT7 zal wel krachtiger zijn, dat wel.

Voor wat gebruik je je fiets, xc?
Breght
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 04 nov 2014 19:34

Re: Remmen

Bericht door Breght »

Xc, marathon gebruik. Waren in het begin idd goed. Maar kan goed zijn dat ik ze eens moet laten ontluchten. Want momenteel remmen ze pas fatsoenlijk als ik ze helemaal tot tegen het stuur knijp.
Budget is niet echt een issue. Wil ezn goede rem voor de juiste prijs.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5032
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Remmen

Bericht door madskatingcow »

Zijn je remblokjes niet versleten?

Haal je wiel er is uit, paar keer pompen met de remhendel tot de blokjes tegen elkaar komen en dan voorzichtig met een brede schroevendraaier uit elkaar drukken tot je schijf er net tussen kan. Wiel erin en weer paar keer remmen. Op die manier stelt de spelingscompensatie zich opnieuw in.
Breght
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 04 nov 2014 19:34

Re: Remmen

Bericht door Breght »

Kan ik eens doen. Maar de remblokjes zijn nog vrij goed.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5032
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Remmen

Bericht door madskatingcow »

Haal het wiel er is uit zoals aangegeven.
Breght
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 04 nov 2014 19:34

Re: Remmen

Bericht door Breght »

Heb de techniek eens toegepast en idd, nu grijpen ze sneller aan. Ga het een paar ritten zo proberen endan evolueren we dat weer.

Thanks voor de tip
Plaats reactie