Wielset DT Swiss XR 1501 Spline 29 foute body?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tonto
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: za 30 mar 2013 11:37
Rijdt met: SPECI Camber Expert Carbon 29 2014 / SPECI Crux Sport E5 2016 / SPECI Stumpjumper Expert FSR 2016

Wielset DT Swiss XR 1501 Spline 29 foute body?

Bericht door Tonto »

Hallo Iedereen,

Ik heb bij bike24 een wielset gekocht van DT Swiss, deze is voor MTB doeleinden voorzien maar ik gebruik ze in mijn cyclocross.
Voordat ik deze kocht had ik de vraag gesteld bij Bike24 of het met QR en de juiste eindkappen en met 11 speed body geleverd werd. Hun antwoord was ja.
Na 3 dagen de wielen ontvangen en beginnen overbouwen, alles paste tot ik mijn Ultegra cassette 11 sp wou plaatsen en wat bleek dat deze body te kort was. Ik vermoed 10 sp body.
Ik een mailtje gestuurd met de melding dat er toch een 10 sp body zou op staan ipv een 11 sp. Zij zeggen dat het een 11 speed body is maar voor MTB en dat deze anders zijn dan de race cassette, die zijn namelijk breder.

Wat is hier nu van aan? Ik dacht de beide cassettes even breed waren en dat men die zo kon uitwisselen? :-k

By the way, de wielset staat super in mijn Crux en bolt fantastisch!!

Groeten TonTo
jfcb
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: za 28 apr 2007 16:17
Rijdt met: Cube

Re: Wielset DT Swiss XR 1501 Spline 29 foute body?

Bericht door jfcb »

11speed weg cassettes hebben inderdaad een bredere body
11speed mtb cassettes (shimano) passen op een 10speed body
Gebruikersavatar
Tonto
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: za 30 mar 2013 11:37
Rijdt met: SPECI Camber Expert Carbon 29 2014 / SPECI Crux Sport E5 2016 / SPECI Stumpjumper Expert FSR 2016

Re: Wielset DT Swiss XR 1501 Spline 29 foute body?

Bericht door Tonto »

Bedankt voor de info!
Plaats reactie