Triple naar double

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Koen87
Mountainbiker

Triple naar double

Bericht door Koen87 »

Ik heb momenteel een Ridley A10 met volgende specs:

Crankset: Shimano XT, 40/30/22, Hollowtech2
Ketting: KMC X10
Cassette: Shimano HG-62, 11-36
Shifters: Shimano SLX Rapidfire Plus
Voorderailleur: Shimano SLX 3-speed
Achterderailleur: Shimano XT 10-speed, Long cage

Was eerst aan het denken aan een double maar deze Ridley kwam met een triple dus dan maar zo gelaten. Nu moet ik eerlijk zeggen dat die triple overkill is. Teveel keuzes en het wisselen tussen de bladen vooraan loopt vaak niet goed. Ik kan zelfs niet meer naar mijn kleinste blad, moet weer opnieuw afgesteld worden. Een double lijkt me een betere keuze!

Klein detail, volgende maand fiets ik de Mont Ventoux op wil daar natuurlijk genoeg versnellingen hebben.. Wat raden jullie aan? Triple laten steken tot na de Mont Ventoux of meteen voor een 24-38 gaan? Zal ik het verschil voelen tijdens het klimmen tussen een 22 of 24 blad? Zou misschien liever een 22-36 hebben aangezien ik 90% op het middelste blad rij en 38 tegenover 30 toch een serieus verschil is, maar dan vind ik niet bij Deore XT.
TASMANIAN DEVIL
Mountainbiker
Rijdt met: Gary Fisher superfly/BLUE cross cxc/BMC slc01/SCOTT addict rc/CERVELO r3 sl/GT ZASKAR carbon 9R TEAM

Re: Triple naar double

Bericht door TASMANIAN DEVIL »

22-36 is een zeer goed alternatief voor je triple! Zelf heb ik ook tijdje gereden met 22-36, nu overgeschakeld naar 24-38 en ik kom nergens te kort. Wel nog met 11-32 of 11-34 9speed.
Plaats reactie