Fietsverlichting

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Fietsverlichting

Bericht door Wacky-S »

Ik heb dezelfde ervaring/voorkeur als anonymus. Op de baan volstaat de stuurmontage, in de bos/technische stukken zonder twijfel op de helm. Batterij steekt in de rugzak.
Gebruikersavatar
single-track biker
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 08 mar 2010 21:47
Rijdt met: grand canyon cf

Re: Fietsverlichting

Bericht door single-track biker »

Gisteren mijn lampjes aangeschaft bij http://www.mtb-led.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Het zijn geworden de xeccon S14 als helmlamp en de xeccon sogn 900 voor op het stuur.
Smorgens een mailtje om te vragen ofdat ik ze per mail kon bestellen en of dat ik ze zelf kon ophalen, diezelfde avond had ik ze al in mijn bezit.
Zelfde avond met beide lampjes even te voet een weggetje tussen de bossen ingetrokken, verschillende standen getest en zeer tevreden. Lichtste stand voldoende voor trainingen op de weg, middelste stand goed voor onverlichte wegen en waarschijnlijk voldoende voor in het bos en de hoogste stand ruim voldoende maar enkel nog benieuwd naar de brandtijd.
Gebruikersavatar
Ben8000
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 08 mar 2013 16:17
Rijdt met: Commencal Meta HT AM, GT Sensor X Pro

Re: Fietsverlichting

Bericht door Ben8000 »

Wacky-S schreef:Ik rij met de combo S14 (helm/stuur) en Radbot 1000 (achter).
Zeer tevreden van, batterij houdt het met afwisselend high (donkere/technische stukken) en low (bredere paden) meer dan 5 uur uit.
Met de standaardbatterij of een upgrade?
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Re: Fietsverlichting

Bericht door nothing 's impossible »

Op de weg of bij soft mtb zet ik enkel een lampje op het stuur.
De bundel van de pico 900 lumen is redelijk breed en meer dan fel genoeg.

Maar,
met enkel een helmlamp mis ik het perifere zicht rechtdoor als ik mijn hoofd draai, en met de helmlamp volle bak verblind ik mezelf regelmatig, zeker als het nat of mistig is.

Bij het betere MTB werk gebruik ik 2 pico's 900, die op het stuur zet ik meestal op 700 lumen, die op de helm meestal iets minder fel, 350/ 400 lumen ongeveer. Een stuurlamp schijnt niet achter de hoek of net voor/ onder de fiets, met mijn setup heb ik geen "hotspot", als ik per ongeluk in iemand zijn gezicht schijn is het "maar" met 400 lumen.

Ik gebruik voor de helm een kleinere batterij die ik op de helm zelf hang, de batterij op de fiets hang ik meestal aan de zadelpen (is ook een achterlicht). Ik ben zo gerust voor een uurtje of 5 :wink:
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Fietsverlichting

Bericht door Wacky-S »

Ben8000 schreef:
Wacky-S schreef:Ik rij met de combo S14 (helm/stuur) en Radbot 1000 (achter).
Zeer tevreden van, batterij houdt het met afwisselend high (donkere/technische stukken) en low (bredere paden) meer dan 5 uur uit.
Met de standaardbatterij of een upgrade?
Met de standaard batterij.

Heb mij onlangs een tweede S14 aangeschaft zodat ik er eentje op het stuur en de helm heb. Beide staan zo goed als de hele tijd op low en het geheel geeft voldoende licht in de bos. Ik heb de lampjes zo gezet dat als ik gewoon recht voor mij kijk de hotspot van beide lampen bijna samenvallen (helm staat ietsje verder).
Gebruikersavatar
Mirlong1
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: vr 25 aug 2006 13:35
Rijdt met: Specialized Epic

Re: Fietsverlichting

Bericht door Mirlong1 »

Ik ga voor de komende avondritjes op de baan volgende eens proberen > Knog Blinder Road 3

Geen extrene batterijen, klein, licht en toch 300 lumen

http://www.wiggle.nl/knog-blinder-road- ... led-light/" onclick="window.open(this.href);return false;
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Fietsverlichting

Bericht door Free_ltd »

Ff een oud topic ophalen.

Voor af en toe eens een avondritje te doen of een night ride TT, hoeveel lumen is dan minimum aan te raden? Of hoeveel Mah batterij om toch 3 à 4 uurkes mee te gaan?

Dan kan ik daarop eens beginnen zoeken. Zie wel dat de prijzen ver uit mekaar liggen, maar voor de paar keer dat ik het nodig heb, wil ik er geen fortuin tegenaan smijten. Echter heb ik ook niet veel vertrouwen in een goedkope chinees :lol:
mud devil
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 apr 2006 19:16
Rijdt met: CANYON 29"

Re: Fietsverlichting

Bericht door mud devil »

Free_ltd schreef:Ff een oud topic ophalen.

Voor af en toe eens een avondritje te doen of een night ride TT, hoeveel lumen is dan minimum aan te raden? Of hoeveel Mah batterij om toch 3 à 4 uurkes mee te gaan?

Dan kan ik daarop eens beginnen zoeken. Zie wel dat de prijzen ver uit mekaar liggen, maar voor de paar keer dat ik het nodig heb, wil ik er geen fortuin tegenaan smijten. Echter heb ik ook niet veel vertrouwen in een goedkope chinees :lol:

geen schrik van de chinees, heb er zelf zo eentje, 25 euro betaald en geeft massa licht. batterij, extern, gaat zeker 6 uur mee..
hoeveel lumen weet ik n precies, maar t zijn er heeel veel!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Fietsverlichting

Bericht door Dickie »

Yep ook zo'n paar Chinese lampjes hier.
Aan een 'baat-het-niet-dan-schaadt-het-niet' prijsje.
Evengoed, mijn eerst helmlamp doet het nu al 3 winterseizoenen.
Voor baanwerk nog 2 stuks 7-led-lampen bijgekocht voor stuurmontage.
De kop zou te zwaar zijn voor helmmontage.
Die batterijen hebben 9800mah en het voltage past ook voor de helmlamp.
Die kan dan langer op vol vermogen branden dan ik ooit ga fietsen.

De Chinese lumens zijn wel maar half zo veel waard dan de Europese :-D
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Fietsverlichting

Bericht door vedet »

Ik heb zo'n chineesje. Doet al 3 jaar prima z'n werk maar heb wel 2 batterijen extra besteld.
Die gaan alledrie in een klein tasje dat aan m'n stuurpen hangt. Geen last van kabels, is de batterij leeg plug ik de volgende in. Ik kom zo'n 5 uur toe op de hoogste stand.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door vedet op wo 14 sep 2016 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie