MTB band voor in ethiopie

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
simple plan freak
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: zo 04 jan 2009 20:46
Rijdt met: Cannondale F29 Carbon 2 2013

MTB band voor in ethiopie

Bericht door simple plan freak »

hallo,

ik zoek een mtb band 26 inch waarmee men in ethiopie moet rondbollen. omdat er daar veel scherp lavasteen aanwezig is valt men met schwalbe racing ralphs continu plat. en deze werden tubeless gelegd. aangezien mijn weinige kennis in dit segment van mtb banden zou ik graag jullie advies willen. gewicht speelt niet echt een rol.
moet ik in het segment van schwalbe blijven zoeken of bestaan er nog betere banden ivm lekbescherming. ik denk dat het toch nog altijd beter is om deze tubeless te leggen.
breedte moet minimaal 2,10 zijn om toch nog enig comfort te bieden

Groetjes

simple plan freak
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Re: MTB band voor in ethiopie

Bericht door Real Epic '89 »

Hoi, waren die Racing ralfs UST of was het een gewone band met latex?

Zelf zou ik voor de Conti Race king Protection gaan. Ze hebben een vrij gesloten profiel en met het extra versterkte karkas hebben ze een veel grotere weerstand tegen lekrijden. Wat ook veel voorkomt is het lekrijden langs de wang van de band. Met een binnenband heb je hier minder last van. Latex helpt vooral bij doornen.
Gebruikersavatar
simple plan freak
Mountainbiker
Berichten: 230
Lid geworden op: zo 04 jan 2009 20:46
Rijdt met: Cannondale F29 Carbon 2 2013

Re: MTB band voor in ethiopie

Bericht door simple plan freak »

het was de gewone versie dus geen UST. dit kon ik wel verwachten dat ik hiermee plat ging vallen. alleen dacht ik dat tubeless veel zou helpen. niet dus :(

veelal staat de band plat door scheuren in de zijwand dus volgens jou best met binnenband.

grtjs simple plan freak
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: MTB band voor in ethiopie

Bericht door steviejanneke »

http://www.michelin.be/nl/fiets/micheli ... x-vtt-tube" onclick="window.open(this.href);return false;

is dit iets ?!! (onlangs gelezen Super sterk, maar redelijk zwaar....)
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Re: MTB band voor in ethiopie

Bericht door endorfin »

Heeft de crew ook getest, top bandje wat prima werkt.
Maar weegt wel veel.....

Dat in combinatie met een conti protection is een zaligheid :wink:
-JR-
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 19 okt 2011 19:50
Rijdt met: S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08

Re: MTB band voor in ethiopie

Bericht door -JR- »

Ha, dat is daar voor #-o
Heb zo'n setje binnenbanden liggen die uit een set wielen kwam die ik kocht, dacht dat dit was tegen het verschuiven van de band :oops: Niet zo dom natuurlijk van mij want kwam uit een downhill-wielset en daar verschuift je buitenband wat waardoor je hem nu en dan wat moet terug duwen.

Moest je eens willen proberen wil ik ze je gerust opsturen voor een zeer klein prijsje :wink:
Gebruikersavatar
ES64F4
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 21 nov 2011 09:25
Rijdt met: 2009 Radon QLT Team Transalp summitrider x12 27.5

Re: MTB band voor in ethiopie

Bericht door ES64F4 »

Conti XKing 2.4 Protection met Nozish antilek vloeistof zou toch een goei setup moeten zijn,als het droge omstandigheden zijn toch.
Niet te zware setup en toch degelijk in mijn ogen. :-)

Indien met binnenband,zo een Michelin Protek Max lijkt wel interresant.Met een 2.2 XKing Protection dan aangezien de binnenband maar tot 2.3 gaat.
Plaats reactie