29er verdelen de meningen.

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Bericht door erwin.91 »

gilbo schreef:
erwin.91 schreef: Voor mij was 1 TT van 50km genoeg om overtuigd te zijn om mijn 26" te verkopen en een 2de 29er bij te kopen.quote]

Ha nee, dat kan nie hé, ik heb vorig weekend het dubbele aan kilometers gereden met een 29er en het kan blijkbaar niet dat je u daar zo snel een beeld van kunt vormen :lol:
Je moet daar eerst een paar maanden mee rijden, dan andere wielen kopen en als je dan nog niet overtuigd bent kan je je best een powerbalance armbandje aanschaffen, en dan rij je de mannen met de "rolstoelwielen" van 't kastje naar de muur :^o
Ik heb mij direct ne goeie 29er gekocht, met naar mijn mening een goede wielset.
En er is nog altijd zo iets als rij stijl,mischien is de 29er gewoon beter voor mijn stijl.
En ja hoor er zijn er nog heel veel met een 26" die ik niet kan volgen,en dat zal zo blijven ook maar als ik naar mijzelf kijk op een 26" of 29" dan gaat het op die 29er gewoon iets relaxer voor mij en beleef ik zo veel meer fun aan het fietsen, en dat is wat voor mij hoofdzaak is "fun tijdens het fietsen".
Gebruikersavatar
gilbo
Mountainbiker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 18:40

Bericht door gilbo »

erwin.91 schreef:
gilbo schreef:
erwin.91 schreef: Voor mij was 1 TT van 50km genoeg om overtuigd te zijn om mijn 26" te verkopen en een 2de 29er bij te kopen.quote]

Ha nee, dat kan nie hé, ik heb vorig weekend het dubbele aan kilometers gereden met een 29er en het kan blijkbaar niet dat je u daar zo snel een beeld van kunt vormen :lol:
Je moet daar eerst een paar maanden mee rijden, dan andere wielen kopen en als je dan nog niet overtuigd bent kan je je best een powerbalance armbandje aanschaffen, en dan rij je de mannen met de "rolstoelwielen" van 't kastje naar de muur :^o
Ik heb mij direct ne goeie 29er gekocht, met naar mijn mening een goede wielset.
En er is nog altijd zo iets als rij stijl,mischien is de 29er gewoon beter voor mijn stijl.
En ja hoor er zijn er nog heel veel met een 26" die ik niet kan volgen,en dat zal zo blijven ook maar als ik naar mijzelf kijk op een 26" of 29" dan gaat het op die 29er gewoon iets relaxer voor mij en beleef ik zo veel meer fun aan het fietsen, en dat is wat voor mij hoofdzaak is "fun tijdens het fietsen".
Ik had het helemaal niet op U bedoelt hoor!
Gebruikersavatar
gilbo
Mountainbiker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 18:40

Bericht door gilbo »

Gisteren een telefoontje van Rings gekregen dat m'n fiets onderweg is en volgende week (hopelijk) klaarstaat. Kan ik eens een langeduurtest doen :wink:

Nog een vraagje voor de ervaren 29er rijders.

Bestaan er latex biba's voor deze bandenmaat? Of smijt ik er gewoon deze in?
http://www.mantel-bikeparts.nl/product/ ... Cross.html
Gebruikersavatar
budnaked
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 15:33
Rijdt met: 29 On One *bulls Coperhead 3 dsc full xt

Bericht door budnaked »

gilbo schreef:Gisteren een telefoontje van Rings gekregen dat m'n fiets onderweg is en volgende week (hopelijk) klaarstaat. Kan ik eens een langeduurtest doen :wink:

Nog een vraagje voor de ervaren 29er rijders.

Bestaan er latex biba's voor deze bandenmaat? Of smijt ik er gewoon deze in?
http://www.mantel-bikeparts.nl/product/ ... Cross.html
De gewone latexen voor een 26 rekken hard genoeg om over de velg te krijgen, zelf de normale 26 BIBAS werken prima
slowke
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 29 dec 2007 18:35
Rijdt met: Merida Hermida

Bericht door slowke »

ik heb sinds kort ook een 29er , wat me opvalt is dat je even moet wenne
aan de fiets .
voordien ook enkele jaren met een 26er gefietst , beide fietsen rij ik op de zelfde omloop en wat opvalt ( voor mij ) is het Comfort van de 29er .
wendbaarheid dik in orde .
gewicht met vering 10kg240
banden RARA 2.25 en NOTUBES Raven
wielsetje Dt Swiss 240S met Crest velgen
XO afmontage

de fiets is een valse trage vind ik ( de 26er heb ik verkocht )
omdat mijn tijden hier op de vaste omloop zeker de zelfde zijn dan met de 26er .
Gebruikersavatar
Fons Moors
Mountainbiker
Berichten: 1331
Lid geworden op: di 02 nov 2004 22:44
Rijdt met: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Bericht door Fons Moors »

Press Camp 2011 - Multivan Merida Biking Team
Ben vorige week naar Mallorca geweest en heb mijn oor goed laten luisteren. Ook hadden al de Merida renners het even over de 29
Al wat ze vertelden heb ik opgenomen in "filmkes"
Van één ding weet ik het heel zeker. Je zal mij nooit gaan zien op ne 29 tiger :wink:

http://www.youtube.com/my_playlists?p=33CFC49463108340

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Fons Moors op vr 25 feb 2011 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Nrico
Mountainbiker
Berichten: 127
Lid geworden op: do 22 sep 2005 16:56
Rijdt met: Ninerrrrrr A9C/FRM 10HP-WorldCup / FRM Brama / Canyon Ultimate CF / zwarte bommafiets
Contacteer:

29'

Bericht door Nrico »

Fons Moors schreef:Press Camp 2011 - Multivan Merida Biking Team
Ben vorige week naar Mallorca geweest en heb mijn oor goed laten luisteren. Ook hadden al de Merida renners het even over de 29
Al wat ze vertelden heb ik opgenomen in "filmkes"
Van één ding weet ik het heel zeker. Je zal mij nooit gaan zien op ne 29 tiger :wink:

http://www.youtube.com/my_playlists?p=33CFC49463108340

Afbeelding
Kan ik best begrijpen Fons, jij raakt de grond immers niet met je korte beentjes als je op zo'n grote fiets zit...
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: 29'

Bericht door julie »

Nrico schreef: Kan ik best begrijpen Fons, jij raakt de grond immers niet met je korte beentjes als je op zo'n grote fiets zit...
dat is dus een foute gedachte! Of je met je voeten de grond kan raken heeft niets te maken met de grootte van de wielen, maar met de hoogte van de bottom bracket!
Gebruikersavatar
Fons Moors
Mountainbiker
Berichten: 1331
Lid geworden op: di 02 nov 2004 22:44
Rijdt met: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Re: 29'

Bericht door Fons Moors »

julie schreef:
Nrico schreef: Kan ik best begrijpen Fons, jij raakt de grond immers niet met je korte beentjes als je op zo'n grote fiets zit...
dat is dus een foute gedachte! Of je met je voeten de grond kan raken heeft niets te maken met de grootte van de wielen, maar met de hoogte van de bottom bracket!
Ja Julie dat is zo.
Maar ik weet nu dat de hoogte van mijn stuur nog 4 cm hoger zou komen.
En dat zal ik nooit willen want ik zit nu al op het laagste stand op ne 26 tiger.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: 29'

Bericht door julie »

Fons Moors schreef:
Ja Julie dat is zo.
Maar ik weet nu dat de hoogte van mijn stuur nog 4 cm hoger zou komen.
En dat zal ik nooit willen want ik zit nu al op het laagste stand op ne 26 tiger.
klopt, dat is een reel probleem voor de kleintjes onder ons. Ik heb een stuurpen met een hoek van -20° moeten zetten om de juiste hoogte te hebben van het stuur tov het zadel (berekend met behulp van een cyfac studie)
Gesloten