Waar de nieuwe Xking van continental Te koop?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Frankyspec
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 14 jul 2004 18:50
Rijdt met: Cannondale F-SI Carbon 2

Bericht door Frankyspec »

Frankyspec schreef:Heb ook xking 2.2 voor en achter liggen sinds 1 week met notubes erin en ook hier verliezen ze druk.vooraan staat dag nadien volledig plat en achteraan zeer weinig drukverlies.Maar tijdens het biken gaat het goed na 3 uur is de voorband iets van druk verloren en achteraan blijft op druk.Enkel wanneer hij stil staat is het drukverlies veel meer uitgesproken.Heb nochthans 100ml per band notubes toegevoegd ,zou toch meer dan voldoende moeten zijn #-o
ps hoe zijn de ervaringen met de speedking 2.1 racesport voor de zomer eventueel,zijn die goed op druk te houden met notubes?
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2227
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Bericht door zaskar72 »

Frankyspec schreef:Heb ook xking 2.2 voor en achter liggen sinds 1 week met notubes erin en ook hier verliezen ze druk.vooraan staat dag nadien volledig plat en achteraan zeer weinig drukverlies.Maar tijdens het biken gaat het goed na 3 uur is de voorband iets van druk verloren en achteraan blijft op druk.Enkel wanneer hij stil staat is het drukverlies veel meer uitgesproken.Heb nochthans 100ml per band notubes toegevoegd ,zou toch meer dan voldoende moeten zijn #-o

Welke versie van de x kinG AUB ,
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

Frankyspec schreef:
Frankyspec schreef:Heb ook xking 2.2 voor en achter liggen sinds 1 week met notubes erin en ook hier verliezen ze druk.vooraan staat dag nadien volledig plat en achteraan zeer weinig drukverlies.Maar tijdens het biken gaat het goed na 3 uur is de voorband iets van druk verloren en achteraan blijft op druk.Enkel wanneer hij stil staat is het drukverlies veel meer uitgesproken.Heb nochthans 100ml per band notubes toegevoegd ,zou toch meer dan voldoende moeten zijn #-o
ps hoe zijn de ervaringen met de speedking 2.1 racesport voor de zomer eventueel,zijn die goed op druk te houden met notubes?
M'n 2.2 liggen in de kast en wachten op beter weer [-o<
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Bericht door Jeanke6 »

zaskar72 schreef:
Frankyspec schreef:Heb ook xking 2.2 voor en achter liggen sinds 1 week met notubes erin en ook hier verliezen ze druk.vooraan staat dag nadien volledig plat en achteraan zeer weinig drukverlies.Maar tijdens het biken gaat het goed na 3 uur is de voorband iets van druk verloren en achteraan blijft op druk.Enkel wanneer hij stil staat is het drukverlies veel meer uitgesproken.Heb nochthans 100ml per band notubes toegevoegd ,zou toch meer dan voldoende moeten zijn #-o

Welke versie van de x kinG AUB ,
Gisteren met m'n XK racesport op pad en verloor ook druk onderweg. Bizar want voordien bleef hij mooi op druk. Thuis terug opgepompt en zag lucht ontsnappen langs 3 kleine gaatje. Deze morgen stond hij plat.
Nieuwe MK in racesprot versie vooraan houdt het voorlopig wel.

Heb je dit probleem dan helemaal niet met Nozisch? Ga vrijdag een flesje halen en ben benieuwd. Nu, zondag heb ik een duathlon dus moet sowieso iets hebben dat op druk blijft. Twee opties:

MK + XK met nozisch ???

Geax Barromarathon + Saguaro met notubes (werkt zeker)

Wat denken jullie? Gaat Nozisch de oplossing zijn?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5033
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Enkele vrienden hebbden de X-Kings met NoZisch gereden, geen enkel probleem : banden bleven op druk.

Na 3 maand preventief produkt bijgevuld (zoals aangegeven in de instructies op het flesje), tevreden gebruikers :wink:

Ikzelf heb ze met Eclipse opgelegd : enkel de eerste week wat drukverlies gehad (2x tussentijds met de wielen moeten schudden en 5min op de ene kant leggen, en dan herhalen voor de andere kant), nadien geen problemen meer.
Gebruikersavatar
Winno
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 30 okt 2002 00:19
Rijdt met: Nicolai Saturn 11 / Geometron G13 /

Bericht door Winno »

Rij nu zelf al vanaf november met de XKing's in 2.4 zowel voorraan als achteraan met Nozisch en bij mij geen enkel probleem. Banden blijven mooi op druk (1.8bar) Ik heb me wel aan de aangegeven hoeveelheid gehouden nml. 100ml voor als achteraan. Nu zijn we 3 maanden verder en heb terug bijgevuld met 80ml voor en achteraan zoals voorgeschreven. Bij mij geen prob's!! Ik rij zorgeloos rond en dat is genieten :lol:
Nozisch is voor mij een doeltreffend produkt! =D>
Gebruikersavatar
Winno
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 30 okt 2002 00:19
Rijdt met: Nicolai Saturn 11 / Geometron G13 /

Bericht door Winno »

Effi vergeten te vermelden je moet de Nozisch wel zijn werk laten doen en er dus goed mee schudden en best een nachtje laten staan :wink:
florre
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: di 15 aug 2006 21:08
Rijdt met: epic

Bericht door florre »

ik ben er ook al meer dan 3 maanden tevreden van de x king en nozisch
2.4 vooraan geen enk. probleem
2.2 achter 2 x moeten bijpompen na eerste dag , schudden en ok
en 1 x maal 50 ml erbij na 3 maanden
dus nozisch is meer dan ok
Frankyspec
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 14 jul 2004 18:50
Rijdt met: Cannondale F-SI Carbon 2

Bericht door Frankyspec »

zaskar72 schreef:
Frankyspec schreef:Heb ook xking 2.2 voor en achter liggen sinds 1 week met notubes erin en ook hier verliezen ze druk.vooraan staat dag nadien volledig plat en achteraan zeer weinig drukverlies.Maar tijdens het biken gaat het goed na 3 uur is de voorband iets van druk verloren en achteraan blijft op druk.Enkel wanneer hij stil staat is het drukverlies veel meer uitgesproken.Heb nochthans 100ml per band notubes toegevoegd ,zou toch meer dan voldoende moeten zijn #-o

Welke versie van de x kinG AUB ,
Racesport 2.2
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

@zaskar72: bedankt voor de hint van starbike. maandag een bestelling gedaan en vandaag aangekomen.

Het eerste dat me opvalt is dat de band een pak stijver is dan mijn RK protection. De flanken lijken ook een pak dikker. Ik ben eens benieuwd hoe ze bollen. Normaal ga ik ze de zondag testen in Gelrode.

tegen dat de RK terug achteraan kan en de XK naar voor kan zoek ik tubeless te gaan rijden. Na de goede reakties hier heb ik besloten voor Nozisch te gaan. Kan er iemand me nog vertellen welke linten/tape ik best pak voor de velgen?
Plaats reactie