Budget Schijfremmen (en problemen post/verkoper)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
dejos^^
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 21 feb 2010 13:27
Rijdt met: cube ltd race 2011

Bericht door dejos^^ »

weet je wat ik het eerlijkste zou vinde ,
ik zou de prijs die betaalt is bv 50 € / 2 en dan 25 € terug geven aan de koper zo dat ie toch niet al zijn geld kwijt is en dan heb je toch een middeweg ... denk ik dan
mieltje
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: di 01 dec 2009 01:13
Rijdt met: your not so ordinary cube ltd comp

Bericht door mieltje »

dejos^^ schreef:weet je wat ik het eerlijkste zou vinde ,
ik zou de prijs die betaalt is bv 50 € / 2 en dan 25 € terug geven aan de koper zo dat ie toch niet al zijn geld kwijt is en dan heb je toch een middeweg ... denk ik dan
Niks van!
Zowel koper als verkoper moeten hun deel van de afspraak correct uitvoeren. De koper moet ( op tijd ) betalen, en heeft hiervan dan ook een bewijs, en de verkoper moet het pakketje ( op tijd ) verzenden en moet hier ook een bewijs van hebben.
Toch wel toevallig dat iedere keer een deal misloopt de verkoper ( bijna ) nooit een bewijsje van verzending heeft, ik heb dat al genoeg gezien.

Anders wil ik wel een deal met je afsluiten hoor dejos, je koopt een pakketje twv 200 euro van me, ik stuur het niet op en zeg dat ik gewoonweg geen bewijs van verzending heb en hoppa, ik geef 100 euro terug en 100 euro in men zakken :)

Ik zeg hier wel niet dat de verkoper in dit geval een bedrieger of een dief is, neen ik leid enkel uit van de feiten dat de verkoper geen bewijs heeft van verzenden maar de koper wel een bewijs van betaling.
Pech voor de verkoper, hij moet maar beter opletten, de koper staat in dit geval 100% recht in zijn schoenen.
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

kan een mens eens niets vergeten of denkt nu iedereen dat als er iets kwijt is direct betichten van oplichting of dergelijke.

ik ken de verkoper en noooit gene last me gehad kwa zendingen en kopen en verkopen.

dit is zuiver een geval van de post hun laxe houding enz.
met de post heb je zowiso 70% kans op miserie. dus kom uw goederen ophalen of als verkoper laat ze aangetekend opsturen zodat jij een bewijs hebt . :roll:
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

en denkt ge nu dat de politie tijd gaat hebben voor 150€ te gaan terug eisen die doen nog geen moeite om een gestolen velo te vinden.

en als ze hem vinden niet eens de eigenaar te verwittigen en hem te verkopen bij hun jaarlijkse verkoop van gestolen en gevonden fietsen.
mieltje
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: di 01 dec 2009 01:13
Rijdt met: your not so ordinary cube ltd comp

Bericht door mieltje »

kiwi_x schreef:kan een mens eens niets vergeten of denkt nu iedereen dat als er iets kwijt is direct betichten van oplichting of dergelijke.
Als het om geld gaat moet je maar beter op uw spel letten en maken dat je een verzendbewijs hebt!
kiwi_x schreef:ik ken de verkoper en noooit gene last me gehad kwa zendingen en kopen en verkopen.
Kan goed zijn, als hij dan zo eerlijk is moet hij maar het geld terug storten en klacht gaan indienen bij de post, ow just, hij heeft geen verzendbewijs...
en voor 1 luttele euro meer kan de verkoper de verzending aangetekend laten versturen, dan heeft ie geen miserie als nu.
kiwi_x schreef:dit is zuiver een geval van de post hun laxe houding enz.
De Post maakt idd fouten, maar ge moet maar beter opletten, en maken dat je een verzendbewijsje hebt, de koper is in dit geval te lax!
Het mag zijn moeder dan nog zijn, hij moet maar vragen dat ze zeker een verzendingsbewijs ontvangt.
mieltje
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: di 01 dec 2009 01:13
Rijdt met: your not so ordinary cube ltd comp

Bericht door mieltje »

kiwi_x schreef:en denkt ge nu dat de politie tijd gaat hebben voor 150€ te gaan terug eisen die doen nog geen moeite om een gestolen velo te vinden.

en als ze hem vinden niet eens de eigenaar te verwittigen en hem te verkopen bij hun jaarlijkse verkoop van gestolen en gevonden fietsen.
Ha nee, maar ze stellen wel een pv op, en daarmee kan je naar de vrederechter stappen :)
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

het is zijn woord tegen dat van de andere wie zegt dat hij de remmen wel heeft gehad . en zo ff gratis remmen heeft als hji zijn geld terug krijgt.

zo ken ik er ook eeen paar ze. zelf me gemaakt .
en die zei ook de politie te halen en ik was hem voor. en heeft dan maar ff toegeven dat hem het wel had gekregen .
mieltje
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: di 01 dec 2009 01:13
Rijdt met: your not so ordinary cube ltd comp

Bericht door mieltje »

kiwi_x schreef:het is zijn woord tegen dat van de andere
Niks van, de verkoper heeft geen bewijs dat hij het opgestuurd heeft, moest het wel zo zijn was dat andere paté.

Begrijp me niet verkeerd, ik beschuldig de verkoper van dit geval niet van oplichting of van dieftstal, maar hij heeft jammergenoeg geen poot om op te staan.
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

mieltje schreef:
kiwi_x schreef:het is zijn woord tegen dat van de andere
Niks van, de verkoper heeft geen bewijs dat hij het opgestuurd heeft, moest het wel zo zijn was dat andere paté.

Begrijp me niet verkeerd, ik beschuldig de verkoper van dit geval niet van oplichting of van dieftstal, maar hij heeft jammergenoeg geen poot om op te staan.
hij heeft gewoon pech .

2dehands spukken kopen neemt risco's in voor beide partijen.

het enige wat hij heeft is een betalings bewijs dus staat hij even ver.
mieltje
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: di 01 dec 2009 01:13
Rijdt met: your not so ordinary cube ltd comp

Bericht door mieltje »

kiwi_x schreef:
mieltje schreef:
kiwi_x schreef:het is zijn woord tegen dat van de andere
Niks van, de verkoper heeft geen bewijs dat hij het opgestuurd heeft, moest het wel zo zijn was dat andere paté.

Begrijp me niet verkeerd, ik beschuldig de verkoper van dit geval niet van oplichting of van dieftstal, maar hij heeft jammergenoeg geen poot om op te staan.
hij heeft gewoon pech .

2dehands spukken kopen neemt risco's in voor beide partijen.

het enige wat hij heeft is een betalings bewijs dus staat hij even ver.
And he still doesn't get it...
Hij staat VERDER, moest hij naar de vrederechter stappen, wat denk je dat hij zal zeggen op basis van de bewijsjes? Ow wacht, tis bewijsje in het enkelvoud, want de andere heeft geen...
Plaats reactie