overstap naar fully

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..
Plaats reactie
ayron46
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 01 apr 2020 21:43

overstap naar fully

Bericht door ayron46 »

hallo,

ik rij momenteel een jaartje mtb en wil graag de overstap nemen naar een fully suspension aangezien mijn huidige mtb niet gemaakt is voor wat ik doe, ik zou graag iets willen waar ik ook nog eens gewoon kan gaan mountainbiken. maar graag zou ik ook af en toe eens naar een bike park gaan.
mij budget is rond de 2000euro wat raden jullie mij aan.

zelf had ik al wat opgezocht en vond de CUBE STEREO 120 PRO 29 wel een leuke fiets.

alvast bedankt :-D
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: overstap naar fully

Bericht door dirkdierickx »

ik heb zelf een ht cube reaction voor een prijsje in promo gekocht en dat is echt een geweldige fiets, ik zou wel aanraden voor naar de stereo 120 'race' te gaan, wegens betere onderdelen die volgens mij het prijsverschil wel waard zijn.

als je niet bang bent van postorder dan heb je natuurlijk canyon, met de Neuron AL 7.
voorheen zou ik ook de yt jeffsy aangeraden hebben, maar de instapper komt nu met een sram sx groep (voorheen shimano slx) en dat zou ik zelf nu toch niet gebruiken.

maar zoals altijd, probeer eerst zelf eens een testrit!
ayron46
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 01 apr 2020 21:43

Re: overstap naar fully

Bericht door ayron46 »

dirkdierickx schreef:ik heb zelf een ht cube reaction voor een prijsje in promo gekocht en dat is echt een geweldige fiets, ik zou wel aanraden voor naar de stereo 120 'race' te gaan, wegens betere onderdelen die volgens mij het prijsverschil wel waard zijn.

als je niet bang bent van postorder dan heb je natuurlijk canyon, met de Neuron AL 7.
voorheen zou ik ook de yt jeffsy aangeraden hebben, maar de instapper komt nu met een sram sx groep (voorheen shimano slx) en dat zou ik zelf nu toch niet gebruiken.

maar zoals altijd, probeer eerst zelf eens een testrit!
bedankt voor de info,
ik ga eens kijken voor een testrit te doen met de stereo 120 race. is idd niet veel prijs verschil. de canyon ziet er ook wel goed uit maar weet niet direct of het mogelijk is om een test rit te doen. aangezien ik ze enkel online kan vinden.
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: overstap naar fully

Bericht door dirkdierickx »

ayron46 schreef:de canyon ziet er ook wel goed uit maar weet niet direct of het mogelijk is om een test rit te doen. aangezien ik ze enkel online kan vinden.
dat kan, maar daar moet je dan wel een tripje naar duitsland voorover hebben...
HPA
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 15:15

Re: overstap naar fully

Bericht door HPA »

Tegenwoordig kan je in Zonhoven een aantal Canyons testen waaronder de Neuron: https://www.bikeandtrail.be/rental/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als je Canyon overweegt zou ik het zeker eens proberen.
ayron46
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 01 apr 2020 21:43

Re: overstap naar fully

Bericht door ayron46 »

HPA schreef:Tegenwoordig kan je in Zonhoven een aantal Canyons testen waaronder de Neuron: https://www.bikeandtrail.be/rental/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als je Canyon overweegt zou ik het zeker eens proberen.
bedankt voor de site ziet er interessant uit om te doen, alleen zal het met de corona crisis niet voor direct zijn jammer genoeg..
ik vind dat da canyons er wel wat steviger uitzien als de cube, of stel ik mij dat voor?
Plaats reactie