Eerste enduro wedstrijd 10/03

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door Supra »

Hallo allemaal,

Ik heb mij ingeschreven voor mijn eerste enduro wedstrijd, de Patrick Maes enduro in Amay. Ik heb hier nog enkele vragen over.

Welke uitrusting is verplicht? Ik heb momenteel buiten een korte trailbroek en trail helm niets enduro specifiek... Full face helm? Bril? Knie en elleboog? Rugbeschermer? Ik wil voorkomen dat ik niet mag deelnemen wegens het ontbreken van de juiste kledij.

Mijn Canyon Spectral gaat de klus moeten klaren. Ik heb velgen van 30mm breed en maxxis banden van 2.6 breed. Voor de wedstrijd koop ik nieuwe banden, bij 2.6 blijven of voor 2.4 gaan? Welke keuze is veilig? Want er bestaan precies 1000 verschillende banden die allemaal voor enduro zijn :) Ik dacht aan iets minnion achtigs.

Welk reserve materiaal moet er mee? Heb ik een camelback nodig?

Bedankt alvast voor de raad!
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door julie »

full-face helm, knie- en elleboogbescherming, lange mouwen (indien het die dag mooi zou zijn), rugbescherming maar dat kan mbv een camel bag, dus ja je moet even gaan shoppen. Bril is niet verplicht, maar ik zou er wel een gebruiken (niet noodzakelijker wijze zo'n downhill bril), gewoon om je ogen te beschermen.
Wat de banden betreft, ik denk dat de banden die origineel op je canyon liggen, voldoen, wat zijn het voor banden? De spectral is all-mountain/enduro gericht dus ik ga er vanuit dat daar geen racing Ralphs of rocket Rons op liggen.
Canis
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 07 nov 2007 11:39

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door Canis »

Kan je met jou vragen niet terecht bij de desbetreffende organisatie?
Of krijg je die info niet voor/bij/na inschrijving?
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door Supra »

julie schreef:full-face helm, knie- en elleboogbescherming, lange mouwen (indien het die dag mooi zou zijn), rugbescherming maar dat kan mbv een camel bag, dus ja je moet even gaan shoppen. Bril is niet verplicht, maar ik zou er wel een gebruiken (niet noodzakelijker wijze zo'n downhill bril), gewoon om je ogen te beschermen.
Wat de banden betreft, ik denk dat de banden die origineel op je canyon liggen, voldoen, wat zijn het voor banden? De spectral is all-mountain/enduro gericht dus ik ga er vanuit dat daar geen racing Ralphs of rocket Rons op liggen.
Momenteel ligt er voor een Maxxis Minion DHF 2.6 en achter een Maxxis Rekon 2.6. Ik ben zeer tevreden van deze banden maar ik ben achter al 2 keer lek gereden. Geen groot probleem omdat het gedicht is door de latex vloeistof, maar deze wil ik toch vervangen door een nieuwe voor de wedstrijd. Is die Rekon voldoende of kan ik best naar een ook een Minion gaan? Er bestaan zoveel verschillende soorten dat ik het niet meer weet :)
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door julie »

De minion is een goede band, maar heeft heel veel rolweerstand dus niet echt aan te raden om achter te leggen. Je hebt het idee niet vooruit te komen.
Persoonlijk vind ik de maxxis aspen een heel goede band voor het achterwiel.
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door Supra »

Bijkomende vraag, wat moet ik zeker meenemen tijdens de wedstrijd?

Normaal heb ik bij:
- Binnenband
- multi tool
- chain link
- bandenlichters
- pomp
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door julie »

derailleur pad want vaak gaat het daar mis (of wel verbogen dan wel afgebroken) :wink:
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door Supra »

Is deze protector goed of overkill?

Afbeelding

Of is deze meer voor enduro geschikt? Deze heeft enkel rug bescherming.

Afbeelding
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door julie »

de eerste vind ik zeker overkill..
voor enduro is eigenlijk een waterzak (camelbag) met rugbescherming (harde plaat) voldoende. Er zijn verschillende merken die ze maken zoals Evoc, Endura, maar ook Scott, enz.
Gebruikersavatar
Supra
Mountainbiker
Berichten: 577
Lid geworden op: zo 09 jul 2006 23:37
Rijdt met: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...
Contacteer:

Re: Eerste enduro wedstrijd 10/03

Bericht door Supra »

Helm gekocht! Op Chainreactioncycles was deze goed in korting, dan nog 10 euro er af als actie!

Afbeelding

69 euro!
Plaats reactie