bikepark Lac blanc

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..
Plaats reactie
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

bikepark Lac blanc

Bericht door Mister A »

Een bezoek aan lac blanc http://www.lacblanc-bikepark.com/" onclick="window.open(this.href);return false; staat al lang op mijn wishlist. Dit jaar zou ik er graag geraken. Ik zit nog met een paar vraagjes:

In de veronderstelling dat mijn scott spark niet gemaakt is voor dit soort werk zou ik ter plaatse een DH huren. Een belevenis op zich. Heeft er dit ooit iemand gedaan? Was dit OK?
Ik rij altijd met "echte" klikpedalen en racy mtb schoenen. Zou dit te doen zijn? Misschien is het de moment om nieuwe pedalen te kopen die naast het kliksysteem ook nog een ondersteunend vlak geven?
Ik zou ook een tussenstop maken in raon l'etape of saint marie les mines, blijkaar ook echt de moeite daar qua enduro tracks. Is er daar ooit iemand geweest? Is dit vergelijkbaar met de trails in les hautes rivieres of aywaille? Want dit zou ik wel met mijn scott spark doen.

thanx!
LaurentS
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: do 11 jun 2015 13:47

Re: bikepark Lac blanc

Bericht door LaurentS »

Ik ben er al een paar keer geweest met mijn Canyon Strive enduro bike.
De huurbikes zijn ok voor beginners. In goede staat, maar een beetje basic en wat ouder. Sowieso wel een stuk beter dan met een Scott Spark naar beneden gaan.
Ik rijd bikeparks liefst met flats, dat is beter in sprongen of technisch terrein vind ik, om snel voet aan de grond te kunnen zetten.
In Raon l'Etae of Saint Marie les Mines heb ik nog niet gereden, wel andere parcours in de Vogezen. Qua moeilijkheidsgraad is het heel sterk afhankelijk welke trail je doet, de meeste zullen wel doenbaar zijn met een Scott Spark, afhankelijk van je eigen niveau.
Mister A
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 09 mar 2012 10:22
Rijdt met: scott scale, canyon AL

Re: bikepark Lac blanc

Bericht door Mister A »

Bedankt voor de tips! Ik wil vooral mijn splinternieuwe carbon spark niet mollen.
http://www.lac-blanc.fr/cgi-local/affic ... vtt-dh.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er voor volgens mij een nieuwe deftige beginnersfiets uit!
cheeta
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za 28 nov 2009 15:24
Rijdt met: Batavus Buster '93

Re: bikepark Lac blanc

Bericht door cheeta »

1) Voorheen hadden ze een vloot Mongoose als ik het me goed herinner freeride bikes wat niet bepaald high-end was, dit jaar - ik ben er 2 weken geleden geweest - was er edoch een hele vloot Mondrakers onderweg die dik in orde zijn. Geen ervaring met de verhuur overigens...
2) De twee groene en de blauwe moeten an sich nog wel goed te doen zijn (rood + zwart met chickenways met een echt bovengemiddeld capabele rijder), de vraag is alleen of het doel is om beneden wilt komen of lol wilt hebben.
3) SPD of flats is een keuze, afhankelijk van waar je zelf vertrouwd mee bent, of als je met beide kunt rijden wat je intentie is. De laatste keer heb ik met SPD gereden maar dan wel met met gympen die relatief toersieslap zijn - ik heb de keuze, ik rijd standaard trail pedalen of met kooi - zodat je de fiets meer onder je kunt laten bewegen.
freeridewild
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 15 apr 2020 10:14

Re: bikepark Lac blanc

Bericht door freeridewild »

Goede informatie, het is een reis waar ik ook naar uitkijk, ooit, ooit...
Crowns
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: za 06 aug 2011 09:33
Rijdt met: Orbea Rallon - BMC Roadmachine 02

Re: bikepark Lac blanc

Bericht door Crowns »

Met je spark zou ik hier niet naar beneden rijden, denk dat je daar weinig plezier uit haalt.

Heb de huurfietsen vorig jaar zien staan en die waren best in orde.

Ik vind het geen park voor beginners. Groen is zeker te doen, blauw is al best stevig voor blauw te zijn en voor rood moet je toch al goed wat ervaring hebben. Zwart heb ik hier nog niet gedaan. Ik heb er telkens wel gereden met slecht weer, dus dat maakt ook al wel een verschil.

Als je nog geen ervaring hebt zou ik eerder voor een enduro fiets gaan dan een DH, dat rijdt toch iets lekkerder dan een heel ruwe DH fiets. Maar dat is slechts mijn mening :).

Moest je voor flats gaan zou ik wel goede schoenen aandoen die veel grip hebben (geen gewone sportschoenen), zeker als je altijd vastgeklikt rijdt.
Plaats reactie