Forumoverzicht Bikemogelijkheden All-mountain - Enduro lichaams-bescherming / protectie

lichaams-bescherming / protectie

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

pepster Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Spectral Cf
Alvast bedankt voor de reacties, hopelijk volgen er nog vele…

Ik ga het eens allemaal vergelijken en dan aan de vrouw vragen wat het budget is J

@ krismaes : inderdaad, super fietsje

Vorige week in het bikeparc Lac blanc (een aanrader trouwens) met harde protectie gereden, maar dat vond ik toch te warm om er gewoon mee te rijden. 95% van de tijd rijd ik immers gewone tochten en daar rijden inderdaad de meeste zonder protectie, maar in tegenstelling tot de meeste kan ik het niet laten om in de afdaling zo hard mogelijk naar beneden te gaan en liefst via de moeilijkste weg en elke bult/drop te nemen die ik tegenkomen. En zeker met kikpedalen ga je dan heel af en toe eens goed tegen de grond. Maar nu ik kinderen heb wil ik, zonder mijn rijstijl te moeten aanpassen, de risico’s toch iets verminderen door wat protectie te dragen.

MTBart Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Commencal Meta HT & Ridley Shark
Met flats kun je ook hard tegen de grond gaan hoor.

Het budget dat je van je van je vrouw krijgt gaat toch te weinig zijn. Dus je koopt beschermers die minstens 2keer duurder zijn. Je doet de beschermers aan als je de prijs tegen je vrouw zegt --> je weet meteen of ze voldoen :lol:

wattie Mountainbiker

Mijn bike: rockrider 8.1 , Kona Process 134
MTBart schreef:
Het budget dat je van je van je vrouw krijgt gaat toch te weinig zijn. Dus je koopt beschermers die minstens 2keer duurder zijn. Je doet de beschermers aan als je de prijs tegen je vrouw zegt --> je weet meteen of ze voldoen :lol:

Goeie tip, ik ga dat ook zo doen :-D .

Iemand hier trouwens die met Troy Lee egl 5500 elleboogbeschermers rondrijdt? Deze krijgen precies overal nogal goeie commentaar.

pathfinder Mountainbiker

Mijn bike: Santa Cruz nomad canyon spectral ex
Raceface ambush D30

whaleshark Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem
Ook ik overweeg om met protectie te rijden, voor het zwaardere werk... dus volg ik dit topic met grote interesse.

Putkop Mountainbiker

Mijn bike: Cotic Solaris 29" und eine OneOne Codeine
Bliss ARG ftw.

Plons Racing Mountainbiker

durex, rubbed for her pleasure...

pepster Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Spectral Cf
:-)

ik denk dat het het volgende gaat worden:

sixsixone sub gear short sleeve protection shirt met dan elleboog en knielappen bv fox launch Pro

Lijken me een lichte, comfotabele, niet te dure combinatie die toch redelijk wat protectie biedt

Scheenbeschermers heb ik precies (nog?) nooit behoefte aan gehad.

Wat denken jullie?

mvg,
Peter

eL Tee Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen
Plons Racing schreef:
durex, rubbed for her pleasure...

Afbeelding

Dr.Gonzo Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: RM Altitude, Commencal meta AM HT

Nog nooit scheenbescherming nodig gehad, maar na twee dagen Garda stonden mijn schenen vol met blauwe indicaties van steen/been contact.

Ter plaatse een setje ION protecties gehaald en nog 4 dagen zorgeloos kunnen verder shredden!

VorigeVolgende

Keer terug naar All-mountain - Enduro