Forumoverzicht Bikemogelijkheden All-mountain - Enduro Beginners vraagje

Beginners vraagje

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht ma 25 mei 2015 21:56
dilids Mountainbiker

Mijn bike: scott 29er
Beste forumlezers,

Ik ben een amateur moutainbiker die graag zijn eerste stappen in het enduro rijden wil zetten. Maar ik zit met een paar vraagjes.

Welke fiets heb ik nodig ? Liefst een betaalbaar model of kan die met scott spark 29 ?

Wat heb ik nog nodig ? Bv helm,knie bescherming ?

Kan ik wedstrijden rijden zonder vergunning zoals bij de fun b

Alvast bedankt

Bericht za 30 mei 2015 22:39
marinoj Mountainbiker

hey,

ik heb het zelfde idee om ook met enduro te beginnen, alleen weet ik ook niet zo goed hoe het zit met de wedstrijden.

eigenlijk met een spark kunt ge perfect uit de voeten in de ardennen, maar om enduro te doen komt die echt wel te kort vooral als je het competitief wilt doen. Want de spark is toch een echte XC bike.
Ik zat zelf te denken aan een Canyon spectral; zeer goede prijs, perfect afgemonteerd, sinds dit jaar is de geometrie aangepast (langere bovenbuis, slackere headangle) en hier en daar een paar aanpassingen zoals een stuur en stem naar persoonlijke keuze denk ik wel dat je er ver mee kan komen.

qua bescherming zouden knielappen wel helpen en een helm met meer bescherming, maar ik weet nu niet zeker of dat een fullface helm verplicht is bij sommige wedstrijden.

Bericht za 30 mei 2015 22:40
julie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Devinci Troy
bij alle wedstrijden is een full face helm verplicht (naast knie- en elleboogbeschermers en op zijn minst een camelbag)

Bericht zo 31 mei 2015 07:37
Kulgan Mountainbiker

Mijn bike: Rocky Mountain Element 2017/Rocky Mountain Instinct
Voor sommige wedstrijden moet je er heel snel bijzijn, want de plaatsen zijn beperkt en de vraag groot.