canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..
jonasvaneyck
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 17 feb 2014 09:44

canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door jonasvaneyck »

Hallo,

welkom in mijn dilemma topic.

ik houd van de Spectral.

ik wil zeker de pike, de monarch maar ook zeker 2 bladen vooraan. de 1x11 vind ik tegenstrijdig op een "all mountain" fiets. Ik wil er echt alles mee kunnen en zou het zonde vinden om versnellingen te kort te komen.

--> ofwel koop ik de spectraal 7.0 EX met alles erop en eraan, pike150, monarch demper, maar helaas met de 1x11. hier zou ik dan de versnellingsgroup afhalen en los verkopen.
https://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3560" onclick="window.open(this.href);return false;


--> ofwel koop ik de 7.0 en vervang ik de voorvork door een Pike en verkoop ik de fox. en dan zit ik nog met die demper, ik weet niet goed of het de moeite loont om die ook te vervangen door de monarch.
https://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3561" onclick="window.open(this.href);return false;


Wat is jullie mening? wat zou het makkelijkst verkopen, de 1x11 aandrijving of de fox?

dank!!
Gebruikersavatar
oete
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 05 mei 2010 18:43

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door oete »

De EX kopen en de 1x11 houden, niks zo goed als een 1x watdanook op eender welke fiets :P
Gebruikersavatar
Zotte Marre
Mountainbiker
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 13:53
Rijdt met: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Contacteer:

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door Zotte Marre »

oete schreef:De EX kopen en de 1x11 houden, niks zo goed als een 1x watdanook op eender welke fiets :P
Dat is wel heel kort door de bocht, he !
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door Wollie »

Proberen met 1 X 11 ? Ik ben nu ook een fiets aan het opbouwen met 120mm veerweg en een Pike 150mm en ga het eens proberen met 1 X 11 . Vooraan 32 en dan zien hoe het gaat, eventueel naar 30 gaan. Sowieso zal die fiets niet dienen om aan 30km/h over de asfalt te razen. Enkel voor het klimmen kan een aanpassing vragen naar 30 of 28 vooraan.

Uitproberen zou ik zeggen !

grtjs
Gebruikersavatar
oete
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 05 mei 2010 18:43

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door oete »

Zotte Marre schreef: Dat is wel heel kort door de bocht, he !
Kort en hard door de bocht, zo moet het :wink:
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door julie »

ik zou ook de 1x11 proberen.. de 34 is wat groot, maar die kan je makkelijk vervangen door een 30 of zelfs 28..
Yannick@layerone
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 12 sep 2013 10:35

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door Yannick@layerone »

Alleen heel erg spijtig dat die pas de laatste week van augustus kan geleverd worden...

Ik twijfel tussen 27,5 versie of 29er.
pathfinder
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 nov 2012 22:44
Rijdt met: Santa Cruz nomad canyon spectral ex

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door pathfinder »

EX kopen,32 tandwiel er op en blijven rijden met 1x11.ga je geen spijt van krijgen. En van de spectral ook niet. Ik rij er al een jaar mee en tis echt een supergoede bike
jonasvaneyck
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 17 feb 2014 09:44

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door jonasvaneyck »

hm, iedereen lijkt het er over eens blijkbaar. Rijden jullie ook crosscountry met jullie fietsen? ik rijd zowel enduro als cross country. misschien ligt het daarom bij mij wat anders.

en de kostprijs van die onderdelen, steekt dat jullie dan niet tegen?
zo een 32 tandwieltje kost al 90 euro. en een nieuwe casette, hupla 200 Eur…
Gebruikersavatar
oete
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 05 mei 2010 18:43

Re: canyon met pike + 2x10, hoe verkrijgen?

Bericht door oete »

Enduro en XC met dezelfde fiets, in een ideale wereld kan dat...
maar ik zou het ni doen, tenzij ge recreatief wil rijden, maar wat is dan het verschil met crosscountry?

Ik rij alles met een hardtail, van downhill tot crosscountry, maar dat is recreatief dus maken de verschillende disciplines niks uit. Dat noemt dan gewoon mountainbiken.

Als het kan zou ik de fietsen eerst testen (zoals tijdens happy bike days), er zit heel veel verschil tussen die 650b en de 29er. Die 1x11 is een geweldig ding, perfect bereik en geen lawaai meer. De combinatie tussen de pike en de roam wielen... ik zou niet twijfelen. Tenzij ge echt groot bent, dan gaan de 29er wielen beter "passen".
Plaats reactie