Santa Cruz Bronson

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..
Plaats reactie
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Santa Cruz Bronson

Bericht door Wollie »

Iemand een idee hoe een SC Bronson carbon rijdt en klimt ? Kan er eentje op de kop tikken maar niet onmiddellijk testrijden. Ter vervanging van carbon Epic26" . Vraag me af of met zo'n bronson ook lange marathon's te rijden valt. 67° balhoofdhoek is wel leuk maar moet ook doenbaar zijn.
Gewicht is dan wel goed om te klimmen.

Tips ?
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: Santa Cruz Bronson

Bericht door aresius »

Over de bike zelf kan ik je helaas niets vertellen, maar de reviews zien er goed uit...

In dat segment van bikes (lichtgewicht en 150+ veerweg) heb ik onlangs een Liteville 301 getest met 160mm veerweg.
Het kunnen van die machine verraste me. Afdalen zoals een speer en klimmen zoals een geit.
Op afdalingen schreeuwde de bike om harder te gaan. Maar vooral van het klimmen verschoot ik enorm. Ik had nooit gedacht dat 160mm nog zo vlot kon klimmen.

Achteraf gezien merkte ik toch dat ik snel uitgeput was bij stevige en iets technischere klims.
Uiteindelijk heb ik besloten om niet voor die bike te gaan omdat ik persoonlijk een speelse maar vlotte fiets wil.
jvdbrck
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 24 nov 2013 18:09

Re: Santa Cruz Bronson

Bericht door jvdbrck »

Ik heb er vorig jaar es mee gereden op de HBD. Hele fijne fiets. Daalt als een raket en is veelzijdig. Maar om marathons te rijden? Dat is misschien net een beetje teveel gevraagd.
Plaats reactie