Enduro ? All Mountain ? Trail ?

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..
Plaats reactie
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Enduro ? All Mountain ? Trail ?

Bericht door Wollie »

Ik rij al 15 jaar met de MTB, wat ze hier XC noemen. Begonnen in 2000 met de LCMT, dan toertochtjes, Ardennentochtjes, GRG enz... de laatste jaren mij een beetje beginnen vervelen. Zo van, ik heb het gehad en gezien.

Sinds 2 jaar heb ik dan ontdekt dat het niet alleen om koersen en offroad gaat. Naar Zuid-Spanje getrokken in de winter, Gran Canaria, Switchbacks in Spanje, Filthy trails (maar met een Epic en nog heeeel veel te leren), Les Chemins Du Soleils en als top of the bill AlpineSingletrack in Briançon.

Ik heb nog veel te leren/ontdekken maar weet nu al dat ik de komende jaren meer ga naar een stijl die wel eens als All Mountain/Trail/enduro omschreven is.

Mij is het gelijk, maar de funfactor moet er zijn (en ook liever naar beneden dan naar boven :) ).

Dus ik kijk nu al uit naar mijn volgende bike die net iets anders gaat zijn dan de huidige Epic... :)

En ik ga dit forumonderdeel met veel belangstelling volgen !
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Re: Enduro ? All Mountain ? Trail ?

Bericht door Dr.Gonzo »

Hier van hetzelfde.
Plots wordt die TT saai en zoek je net iets meer.
Maakt niet uit hoe je het noemt.
Nu nog investeren in een nieuwe bike met wat meer veerweg.
Die 120/100mm houdt het echt niet lang meer uit. :wink:
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Enduro ? All Mountain ? Trail ?

Bericht door _alain_ »

Ik ga net de andere richting uit.. Ik wil minder veerweg.
De volgende fiets (waarschijnlijk in het voorjaar) wordt een 29er met 115/120mm veerweg achteraan.
Maar wel met de "nieuwe" hoeken, 74° seattube & 67° (of 67,5°) headtube.

Alleen zijn er nog twijfels,
een 4bar die alles slikt of een single pivot die vraagt om actiever te rijden.
En lengte vd achterbrug, lang voor beter klimmen of kort voor meer beweeglijkheid in korte bochten.

Keuzes en opties....
Maar wel een hoop pre ride fun.
Plons Racing
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 04 jan 2013 11:27

Re: Enduro ? All Mountain ? Trail ?

Bericht door Plons Racing »

110 all the way...
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Re: Enduro ? All Mountain ? Trail ?

Bericht door den wakkere bakker gits »

Wollie schreef:Ik rij al 15 jaar met de MTB, wat ze hier XC noemen. Begonnen in 2000 met de LCMT, dan toertochtjes, Ardennentochtjes, GRG enz... de laatste jaren mij een beetje beginnen vervelen. Zo van, ik heb het gehad en gezien.

Sinds 2 jaar heb ik dan ontdekt dat het niet alleen om koersen en offroad gaat. Naar Zuid-Spanje getrokken in de winter, Gran Canaria, Switchbacks in Spanje, Filthy trails (maar met een Epic en nog heeeel veel te leren), Les Chemins Du Soleils en als top of the bill AlpineSingletrack in Briançon.

Ik heb nog veel te leren/ontdekken maar weet nu al dat ik de komende jaren meer ga naar een stijl die wel eens als All Mountain/Trail/enduro omschreven is.

Mij is het gelijk, maar de funfactor moet er zijn (en ook liever naar beneden dan naar boven :) ).

Dus ik kijk nu al uit naar mijn volgende bike die net iets anders gaat zijn dan de huidige Epic... :)

En ik ga dit forumonderdeel met veel belangstelling volgen !

+1 ben idd te vinden voor wat meer enduro gericht biken.
jvdbrck
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 24 nov 2013 18:09

Re: Enduro ? All Mountain ? Trail ?

Bericht door jvdbrck »

Xc, trail, all mountain? What's in a name.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie