Scott Genius

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dirk34
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: do 11 nov 2010 19:55
Rijdt met: Specialized SJ 29''

Scott Genius

Bericht door dirk34 »

Heren,dames,
Ik rijd al een aantal jaren met een hardtail. Nu had ik de laatste maanden steeds last van mn onderrug na een ritje. Na onderzoek blijkt er een beginnende hernia te zitten op mn onderste wervels. Overstap naar fully lijkt de enige oplossing om verder te kunnen blijven fietsen. nu een vraagje voor jullie trial/enduro rijders; is bvb een Scott Genius ook geschikt om hier in de provincies Antwerpen/Brabant rond te rijden, bv Bloso route of tourtochten of is dit er een beetje over ? Voor mij hoeft het helemaal niet snel te gaan..comfort is nu prioritair
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: Scott Genius

Bericht door Flip FSR »

Gaat zeker! Ik heb er ook naar gekeken omdat ik ook graag eens speel op de trails.
Ik rij nu met Scott Spark 2019 en daar gaat veel mee, maar dat is uiteraard een echte XC race gerichte bike.
De Genius is bergop waarschijnlijk een iets grotere uitdaging door zijn andere geometrie maar veel zal het niet schelen volgens mij. Ik denk dat als je voorkeur uitgaat naar trail/enduro, dat de Genius wel jouw ding kan zijn. Wil je vooral snel gaan dan is de Spark (of dat type mtb) the way to go.
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Re: Scott Genius

Bericht door funkstar »

Als je geen ambitie hebt om verder te gaan dan de Brabantse heuvels is de 150mm misschien wel wat veel.

Neem je de fiets elk jaar 2 weken mee naar de Alpen is dit een mooi compromis.

Ik zit zelf met wat hernia’s, voor mij is 120 á 130 mm veerweg ruim voldoende.
Nu fiets ik rond op een scalpel en dat gaat ook prima met de rug.
Plaats reactie