Forumoverzicht Bikemogelijkheden All-mountain - Enduro Welke fully?

Welke fully?

Voor alles wat met All-mountain / Enduro heeft te maken ..

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht wo 19 sep 2018 08:56
Supra Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...

Tot nu toe dik tevreden van de Spectral. Ik ben nog aan het zoeken naar de juiste afstelling voor de schokdempers maar dat kom wel in orde. Nu kom ik echter aan het volgende... Ik zoek een goede enduro helm + camelbak. Waar kan ik dit passen/kopen? Online bestellen vind ik moeilijk, een helm moet je kunnen passen.

Bericht wo 19 sep 2018 09:12
Free_ltd Mountainbiker

Mijn bike: Niner RKT 9 RDO ‘18
Op het internet is voldoende uitleg en filmpjes te vinden voor het afstellen van de dempers. Noem het SAG en google maar op 'adjust SAG' + merk dempers. Dan lukt dat wel.

Helm is vaak een probleem omdat ze overal maar een paar hebben en ik wil dat ook wel eens gepast hebben. Al een paar manden hier en daar aant zien, maar mijn goesting nog niet gevonden. In mijn geval gaat het wel om een gewone MTB helm.

Camelbak moet ge zelf zien. Heb een 2 à 3 jaar die van B-Twin gebruikt voor €19.95, maar onlangs een Osprey Raptor gekocht omdat ik meer ruimte nodig had. Tot nu toe zeer tevreden over, alhouwel hij nog een beetje groter mocht :lol:

Bericht wo 19 sep 2018 09:18
dennisVO Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Spectral CF 8.0 2017
Supra schreef:
Ik zoek een goede enduro helm + camelbak. Waar kan ik dit passen/kopen? Online bestellen vind ik moeilijk, een helm moet je kunnen passen.

Swooth in Aarschot
G-Bikes in Westerlo
Barracuda in Wavre (?)

dat zijn mtb gerichte shops met wel wat mogelijkheden tot passen en deftige uitleg.
online kan je ook gewoon bestellen en kosteloos retourneren indien niet goed.

ik heb de IXS Trail RS Evo, super content van.

Bericht wo 19 sep 2018 09:57
aresius Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Turner Flux v3 & Ragley BigWig
Supra, vanuit Maasmechelen kan je snel de grens over naar Elsloo en bij Bikeboutique (Rob Akkermans) eens binnenspringen.

Bericht vr 28 sep 2018 10:56
Supra Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...

Enkele ritjes later ben ik nog steeds enorm tevreden van mijn Spectral.

Ik had schrik dat een fully met zoveel veerweg lomp zou zijn voor XC maar dit is totaal niet zo. Zoals hier al eerder aangehaald is een moderne enduro veelzijdig en de Spectral is hierop zeker geen uitzondering.

Verleden woensdag ben ik naar WOOD15 geweest in Sittard. In het verleden huurde ik hier een 26" dirt en ik moet na woensdag zeggen dat deze mij ook het meest geschikt lijkt voor dit park. Er was maar 1 jump waar ik de Spectral echt tot zijn recht voelde komen. Ik had wat moeite om de flow er in te houden om alle jumps te clearen. Wel was het leuk om op de lage nortshore stukjes te kunnen spelen. Maar dat gaat ook snel vervelen, ik wil vliegen :evil:

Zaterdag probeer ik langs te gaan bij Mosa in Opgrimbie. Daar zal de bike tot zijn recht komen :wink:

Bericht vr 12 okt 2018 12:40
Mathi87 Mountainbiker

Hebben jullie nog andere tips behalve de Spectral?

Heb tot nu toe enorm goeie ervaringen met mijn XC hardtail van Canyon (exceed cf sl), dus als de situatie het toelaat zou ik liefst bij canyon blijven. Echter, met een kleine op komst kan ik geen 3 a 4000 euro investeren, en lijkt het fietsleaseplan van mijn werkgever me interessanter. Canyon staat helaas en logischerwijs niet op de lijst, wel merken als Cannondale, Trek, Specialized, Kona, .. uitgebreide lijst kortom. Dus goeie ervaringen, fietsen die ik zeker moet testen.. zeker welkom!

Bericht vr 12 okt 2018 15:30
Stanneke Mountainbiker

Mijn bike: Specialized RH Pro 2013/Specialized Enduro Comp 2017
Mathi87 schreef:
Hebben jullie nog andere tips behalve de Spectral?

Heb tot nu toe enorm goeie ervaringen met mijn XC hardtail van Canyon (exceed cf sl), dus als de situatie het toelaat zou ik liefst bij canyon blijven. Echter, met een kleine op komst kan ik geen 3 a 4000 euro investeren, en lijkt het fietsleaseplan van mijn werkgever me interessanter. Canyon staat helaas en logischerwijs niet op de lijst, wel merken als Cannondale, Trek, Specialized, Kona, .. uitgebreide lijst kortom. Dus goeie ervaringen, fietsen die ik zeker moet testen.. zeker welkom!

Ik ben super tevreden van mij Specialized enduro. Doet het goed in de parken, maar ook op de lokale trails hier in Limburg.

Vorige

Keer terug naar All-mountain - Enduro