Commencal Meta HT

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Commencal Meta HT

Bericht door corragio »

Ik zou me graag zulk een Commencal Meta HT aanschaffen, om eens een "speelfiets" mee op te bouwen, op zowel wat toertochten als het meer trail en speel achtige mee aan te kunnen..

Ben nog aant twijfelen ts de 650b of een 29", mr wss omdat ik nog meest nr normaal gebruik ermee zal neigen, mss toch vr 29" gaan?

Iemand die me wat ervaringen met zulke fiets kan meedelen?

En hun maatgeving, volgens hun maatgeving moet ik met men 1.72m en +/- 80cm binnenbeenlengte toch nr een M gaan, mr men andere fietsen in 29" zijn allen S en mr een 40cm center bracket-top zadelbuis zoals die van Commencal.. Ik heb precies ts twee maten in liever de kleine racier maat dan?

Wat denken jullie ervan?
Gebruikersavatar
Ben8000
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 08 mar 2013 16:17
Rijdt met: Commencal Meta HT AM, GT Sensor X Pro

Re: Commencal Meta HT

Bericht door Ben8000 »

Er is dan een Meta 29"?

Ik heb een meta HT 650B en het is een superfietske.
Ik ben 178cm en binnenbeenlengte 82cm (dus ook op de grens) en heb voor de medium ipv de large gekozen om een meer speelser karakter te hebben.
Maar voor de snellere, ruwere afdalingen had ik mss beter de large genomen.

In alle geval, je gaat geen spijt krijgen van deze fiets!
jvdbrck
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 24 nov 2013 18:09

Re: Commencal Meta HT

Bericht door jvdbrck »

Er is idd ook een meta ht trail in 29er. Maar dan praten we toch over een andere geometrie en voorvork met 100mm travel dacht ik. Niet echt te vergelijken met de meta ht zoals enkele forumleden reeds hebben tentoongesteld. Kheb deze vorig jaar op de hbd getest en ik vond echt een tof fietske. Is natuurlijk nog mooier als ge het frame los koopt en custum opbouwt. In ieder geval, kijk maar eens in de showroom. Andere forumleden zullen je veel meer uitleg kunnen geven.
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Re: Commencal Meta HT

Bericht door corragio »

Heb hem ondertussen besteld, is de neon orange/black geworden in maatje S (kon het niet laten :-) )

Paar kleine spullen al gekocht in afwachting van de levering...

-Hope headset inox ( semi integrated zs44-zs56)
-Paar Ritchey Wcs trail onderdelen (kwestie van beetje zelfde look te hebben) dus stuurke van 74breed en 20mm rise, trail stuurpen in 80mm (70 was uitverkocht momenteel, maar gezien het S-frame kan die 80mss ng goed komen, zullen we testen), zadelpen 31.6-400mm trail wcs, eerst dit frameke zo eens proberen en alst aanslaat, de reverb aanschaffen en erin :-)
-Orange SantaCruz grips met lockring
-mudgard int zwart met orange letters :-)
-vork zal eerst men zwarte brain 2015 worden en dan wss een pike met 120mm, eerst weer zien hoe alles meevalt en komt als ie in elkaar staat..
-versnellingen wil ik hem in 1-10 zetten om gebruikskosten laag te krijgen...X1 crank in alu of raceface iets...? En achter xt of xtr gerief..
-remmekes zou ik liefst xtr gaan met 203-180 of 180-180 schijven, mr mss eens de fashion volgen en Hope int zwart ofzo nemen?
-wielen ben ik nog niet uit, arch of flow of ryde trail..., met 2.35-2.4 bandjes.. Iedereen die hier ervaringen heeft en raad wil geven, altijd welkom..! ;-)
Gebruikersavatar
Beardie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 18 mei 2009 21:00
Rijdt met: Special-Z Stumpjumper custom

Re: Commencal Meta HT

Bericht door Beardie »

Ben eens benieuwd ! :bounce:

corragio schreef:-wielen ben ik nog niet uit, arch of flow of ryde trail..., met 2.35-2.4 bandjes.. Iedereen die hier ervaringen heeft en raad wil geven, altijd welkom..! ;-)
Vraag eens aan pathfinder ,die heeft ryde trail enduro's op zijn Nomad staan.
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Re: Commencal Meta HT

Bericht door corragio »

Frame is binnen...:-)

Showroomke aangemaakt...
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Re: Commencal Meta HT

Bericht door corragio »

En is klaar (enkel de huidige crank zal deze week vervangen worden door een rotor 3D crankstel met single raceface blad dan, want die Funworks die ik nog ergens liggen had zijn niet fameus ze, speling op de poten ook al zijn ze perfect vast/uitgelijnd op een nieuwe trapas. Is in de trapbeweging voelbaar en zeer storend.

Voor de rest: ZALIG FIETSKE!! Met een grote smile idd!
Plaats reactie