canyon nerve al 650b

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
donder
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 14 feb 2011 14:23
Rijdt met: wolvertem

canyon nerve al 650b

Bericht door donder »

Hallo, ik ben wat aan het rondkijken om er een fully bij te kopen om deze te gebruiken in alpen/ardennen marathons en dergelijke leuke trips en kwam bij de canyon nerve al 650b uit. Zou dit wat zijn voor dergelijk gebruik? Ik ben verre van een podiumrijder, zoek eerder een goeie all-rounder die me veilig de berg op en af loodst en inzetbaar is in wat technischere stukken.
(ter info, ik heb nog een carbon 29 ht staan die blijft dienen voor het snellere werk)

Heeft er iemand van jullie ervaring mee?

pro's en contra's?

Hoe zit het met het vernieuwen van de lagers van de achtervering bij canyon? zijn dit industrielagers die jezelf kan vervangen of...

deze dus :

http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... ab-reiter2" onclick="window.open(this.href);return false;
(het hoeft niet noodzakelijk om dit uitrustingsniveau te gaan)

Alvast bedankt voor jullie input!
kloefie
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 12 dec 2012 22:34
Rijdt met: Cube reaction GTC SL/ Canyon Ultimate AL SLX DI2

Re: canyon nerve al 650b

Bericht door kloefie »

Ik denk voor hetgeen je er wilt mee doen, dit de ideale bike is.
En veel kwaliteit voor wieinig geld...
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: canyon nerve al 650b

Bericht door Jemp »

Ik heb nu sinds 1 jaar de 29er versie en uiterst tevreden van.
Als het bedoeling is om echter zware trails te rijden, zou ik misschien durven opteren voor de Sprectral. Ook al omdat deze geleverd wordt mét telescopische zadelpen. Voor echt technische trails is dit zalig. :drunk:
donder
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 14 feb 2011 14:23
Rijdt met: wolvertem

Re: canyon nerve al 650b

Bericht door donder »

@jemp : heb je al enige tekortkomingen kunnen vaststellen ter hoogte van de lagers ?
Zou je nog steeds voor de 29er gaan, of voor de 27,5er? hoe groot ben je trouwens?

de spectral vind ik super, maar zal wat overkill zijn voor mijn skills, ik zou al zeer tevreden zijn als ik met een fiets controleerbaar ergens kan af rijden.

Alvast bedankt !

Philip
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: canyon nerve al 650b

Bericht door Jemp »

Met lagers nog geen probleem gehad. Heb je reeds andere verhalen gehoord? Daar ik graag de langere afstanden rij, zou ik terug voor de 29er gaan.Het bolt net iets vlotter. Ook het feit dat ik nog een HT in 29er heb speelt ook mee. Wielen kunnen dan makkelijk eens gewisseld worden.
Ik heb echter geen ervaring met de 27,5.Het zou best kunnen dat deze wat meer controle geeft.
Ikzelf ben 1.77, maar met vrij lange armen en benen voor mij lengte.
Ik denk niet dat de Spectral overkill zou zijn. Juist door de standaard telescopische zadelpen en de langere veerweg zal je op deze bike veel meer controle hebben in de afdalingen. Je kan zo'n dropper ook nadien monteren op de Nerve (zoals ik heb gedaan). Er is een opening in het frame om een stealth versie te monteren.
donder
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 14 feb 2011 14:23
Rijdt met: wolvertem

Re: canyon nerve al 650b

Bericht door donder »

@jemp : nog niets van problemen gehoord, zomaar ter info (ik weet wel dat het canyon only lagers zijn)

Ik denk dat ik een dezer eens tot in koblenz rij om te passen alvorens te bestellen.

thx
Gebruikersavatar
JWP
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: do 01 nov 2012 15:03
Rijdt met: SC

Re: canyon nerve al 650b

Bericht door JWP »

Ik rij al sinds 2011 met een Nerve en nog geen enkel probleem gehad met de lagers. Ik onderhoud mijn materiaal wel redelijk goed.

JW
Hoppy
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 19 apr 2015 09:06
Rijdt met: 2010 Cube AMS 100; 2013 Cube Agree GTC; 2015 Canyon Spectral AL 8.0

Re: canyon nerve al 650b

Bericht door Hoppy »

Ik rij zelf met een Spectral en m'n Pa met de nerve 29" en kort door de bocht is de nerve een comfortabele fiets voor hier waar je ook mee naar de Alpen kunt gaan en daar alle trails zonder problemen kunt rijden.
De Spectral is eerder omgekeerd hier rijden gaat best al boet je een beetje in op snelheid, de keerzijde is wel dat die fiets levendiger is en in de Alpen een waanzinnige funbike die licht is bergop en tegelijkertijd een beest bergaf.
Moest de nerve 27,5" een iets vlakkere balhoofdhoek hebben zou ik je die aanraden :-)
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: canyon nerve al 650b

Bericht door KrisMaes76 »

Ik vermoed dat de TS ondertussen wel al beslist heeft :)
Hoppy
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 19 apr 2015 09:06
Rijdt met: 2010 Cube AMS 100; 2013 Cube Agree GTC; 2015 Canyon Spectral AL 8.0

Re: canyon nerve al 650b

Bericht door Hoppy »

Doh ](*,)
Plaats reactie