Trek X Caliber 9 27,5"

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arneken
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: do 30 aug 2007 14:30
Rijdt met: Granville Evo Team 2015 27,5"

Trek X Caliber 9 27,5"

Bericht door arneken »

Hoi hoi!

Van plan om mezelven tegen volgend winterseizoen Deze MTB aan te schaffen. Tot op heden reed ik altijd met 26" wielen, maar met 29'ers ben ik toch wat terughoudend. Het rij-gevoel zou totaal anders zijn, de bikes zouden iets zwaarder gemonteerd zijn en iets minder wendbaar (hoewel je op andere plekken dan weer andere dingen leest.) Tegelijk wil ik ook een deftige bike hebben die toch binnen een aanzienelijke prijsklassen valt (lees: onder de 900 eurietjes)

Ikzelf ben een 178cm grote biker die graag het technische aspect opzoekt. Korte bochten nemen, technische afdalingen, Kort optrekken en plots remmen, kleine nijdige hellingtjes, ... Allemaal mijn ding eigenlijk. Vandaar mijn interesse in de befaamde tussenmaat. Ik weet dat het uiteindelijk toch maar op eigen gevoel aankomt, maar ik vroeg me af of er mensen zijn die hier al meer ervaring mee hebben op deze bike? Tegelijk zit ik met mijn grootte eigenlijk binnen de "range" van de 29'er. Is er een mogelijkheid om op mijn frame dan een 27.5" wielen te plaatsen? Wat zijn zo de voordelen van een 27'5 tegen 29? Is het echt wendbaarder of niet?

Ik ken een goede trekdealer in de buurt (Jumpbikes in Blankenberge) die eventueel testritten voorziet, maar ik zou graag wat voorbereid zijn voor ik naar daar trek :p

Alvast bedankt!
mor or less
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 26 jan 2014 17:54

Re: Trek X Caliber 9 27,5"

Bericht door mor or less »

op 2 dec 2013 een trek x caliber 9 gekocht ,na een winterseizoen van +- 400 km was de body al aan vervanging toe en ik ben echt niet de eerste die met dat probleem van al te vroege slijtage te kampen had

met wat zoekwerk naar bodys op google kost dat ding maar max 20 euro ,,,,,,,,, vandaar misschien die vroege slijtage
Gebruikersavatar
arneken
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: do 30 aug 2007 14:30
Rijdt met: Granville Evo Team 2015 27,5"

Re: Trek X Caliber 9 27,5"

Bericht door arneken »

Uiteindelijk gekozen voor een Granville, maar toch bedankt! =D>
Plaats reactie