Prepare for the 650b wheel-sized revolution

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Prepare for the 650b wheel-sized revolution

Bericht door _anonymus_ »

Heeft die nieuwe Genius nog die drie veerwegen, zoals met de vorige demper?
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Re: Prepare for the 650b wheel-sized revolution

Bericht door Jack77 »

Liteville gaat voor mixed-sizes: telkens met 1 maat groter voorwiel.
Gebruikersavatar
tigrolino
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: zo 21 nov 2010 23:00
Rijdt met: Trek Stache 9.8 . Mason Definition

Re: Prepare for the 650b wheel-sized revolution

Bericht door tigrolino »

Giant trekt voor 2014 het 650b fenomeen helemaal open door zijn intrede te doen in het XC segment zowel hardtail als full-sus ! Het ziet er naar uit dat eerder dan de segmenten te verdelen onder de 3 wielmaten de consumenten nog een bredere keuze in 650b gaan krijgen dan bij de 29ers.
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Prepare for the 650b wheel-sized revolution

Bericht door eL Tee »

Jack77 schreef:Liteville gaat voor mixed-sizes: telkens met 1 maat groter voorwiel.
Beetje verder in 't artikel staat volgende foto:
Afbeelding

Schitterende fauteau!!! Daredevils anno 1910: met de vélocipède de trappen van 't Capitool afrijden! Die mannen lachen zich een breuk moesten ze ons bezigzien met onze spandex pakskes met nen pamper aan ons gat op zo een véloke met banden zo breed als op hun auto en resorts voor- en achteraan :lol: :lol: :lol:


Nu, bij Liteville doen ze precies of ze 't warm water hebben uitgevonden door vooraan een wiel met een grotere diameter te steken dan achteraan... Niet dus: de "Rover Safety Bicycle" anno 1887: (wat moet dat ding super geweest zijn voor XC marathons :lol:)

Afbeelding
Gebruikersavatar
tigrolino
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: zo 21 nov 2010 23:00
Rijdt met: Trek Stache 9.8 . Mason Definition

Re: Prepare for the 650b wheel-sized revolution

Bericht door tigrolino »

=D>
Gebruikersavatar
Mainturion
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 14:53
Rijdt met: SantaCruz TallboyC, Ibis Ripmo, Nordest Bardino, SantaCruz Jackal

Re: Prepare for the 650b wheel-sized revolution

Bericht door Mainturion »

Big, bigger, best?

In 2009 reed ik op deze 36" (!) Coker bike in Crested Butte CO (waar zich trouwens ook de Mountainbike Hall of Fame bevindt).
Cruisen: 100 punten! Wendbaarheid: mwaah :wink:

In mijn 'stal' staan bikes met 26", 650B en 29" wielen, ik gebruik ze allemaal, afhankelijk van het doel en het terrein. De ene is niet beter dan de ander, ze hebben ieder hun doel en ideale inzetgebied.

Afbeelding
Gebruikersavatar
DuCCie
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: vr 06 jul 2012 11:20
Rijdt met: GT Zasker 9r Carbon Expert

Re: Prepare for the 650b wheel-sized revolution

Bericht door DuCCie »

Mainturion schreef:
In mijn 'stal' staan bikes met 26", 650B en 29" wielen, ik gebruik ze allemaal, afhankelijk van het doel en het terrein. De ene is niet beter dan de ander, ze hebben ieder hun doel en ideale inzetgebied.
Da vind ik nu eens mooi gezegd se.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Re: Prepare for the 650b wheel-sized revolution

Bericht door nothing 's impossible »

Ik heb geen 650 B in mijn stal, wel een fat bike / 29'er en 26'ers.

De overstap tussen fat en 29 gaat redelijk, met dunne banden heb ik wat minder grip en comfort, maar ik sla zelden op mijn doos?

Met 26'ers moet ik daarentegen serieus op mijn tellen passen, zo'n klein wiel valt in elke put, zit vast in elk spoor, slipt snel door,...
Ja, het is wat reactiever en draait iets korter, maar als je er mee op je °°°°° slaat is de fun er snel af :wink:

Geef mij maar grote wielen ;)
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Prepare for the 650b wheel-sized revolution

Bericht door Mister No Chaïn »

Volgens mij lachen ze zich een hoedje bij de fietsenmerken.
2 jaar terug moest je naar 29 want dat was sneller, minstens even wendbaar, er werd met geen woord gerept over het feit dat het een stuk zwaarder was. Nu ze 650b uitbrengen proberen ze de 29 te slijten als een zwaar lomp ding, en de mensen draaien mee met de wind.

Dus nu moeten we een 650 kopen die per omwenteling ons een paar centimeter verder brengt dan onze oude getrouwe 26? Ja, dat gaan we voelen ...
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Re: Prepare for the 650b wheel-sized revolution

Bericht door Real Epic '89 »

Mister No Chaïn schreef:Volgens mij lachen ze zich een hoedje bij de fietsenmerken.
2 jaar terug moest je naar 29 want dat was sneller, minstens even wendbaar, er werd met geen woord gerept over het feit dat het een stuk zwaarder was. Nu ze 650b uitbrengen proberen ze de 29 te slijten als een zwaar lomp ding, en de mensen draaien mee met de wind.

Dus nu moeten we een 650 kopen die per omwenteling ons een paar centimeter verder brengt dan onze oude getrouwe 26? Ja, dat gaan we voelen ...
Ssssssssst. =D>
Plaats reactie