650b passé of niet

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: 650b passé of niet

Bericht door BertG »

madskatingcow schreef:De geometrie van de huidige 29'er fietsen is ook niet meer te vergelijken met die van 2012. Ondertussen staat dat op punt en komt 27.5 nog meer in de verdrukking.

Niner was er toen wel al goed in, mijn EMD was een bangelijk goed fiets. Maar ja, veel merken pasten hun frame gewoon wat aan zodat er grotere wielen in konden maar dat was het dus niet.
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: 650b passé of niet

Bericht door Jochen74 »

Geometrie is zeker juist. Ik ging van een XC 29 naar een trail 27.5+, beide HT. Wereld van verschil.
Maar dat de diameter van de wielen niet uitmaakt, daar ben ik het niet mee eens. Wanneer ik de bandenmaat heb gewijzigd, was dit zeer goed voelbaar.
Ik reed een jaartje geleden eens test met een trail fully in 29 en kon me nog steeds niet bekoren.

Ik denk eigenlijk dat het voor topicstarter belangrijk is om test te rijden. Maar waar dat nu gaat lukken weet ik ook niet :(
FONZIE_007
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 23:50
Rijdt met: tweewieler

Re: 650b passé of niet

Bericht door FONZIE_007 »

Thanks voor de interessante reacties. Dus veel keus is er niet meer voor een 27.5".
Dus als ik kleinere wielen in mijn 29er zou steken gaat dit niet veel uitmaken in de wendbaarheid?
Nu vroeg ik mij ook het volgende af. Stel ik ga voor kleinere wielen (27.5") en ik verklein mijn voorvork ook naar 27.5" dan veranderd de geometrie van het frame toch? Aangezien dit een beetje naar voor kantelt.
Is maar een idee é niet dat ik dit voorlopig ga doen, anders zal het afwachten worden dat ik ooit eens een interessante 27.5" tegen kom :wink:
Plaats reactie