Vredestein BP Xtrac TLR niet op de velg te krijgen?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Levius
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: za 27 nov 2010 23:12
Rijdt met: LYNSKEY Pro29 // BONE Tita

Vredestein BP Xtrac TLR niet op de velg te krijgen?

Bericht door Levius »

Ik ondervind problemen om de tubeless ready versie van de Black Panther Xtrac op mijn ZTR Crest velgen te krijgen. 2e kant van de band is er zelfs met veel wringen niet op te krijgen...

Iemand al eens hetzelfde voorgehad of iemand met een oplossing?
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

past niet, net als de schwalbe pacestar.
passen wel op een gewone velg.

op een tubeless velg krijgt ge ze wel op met dreft en veel zweten maar als dan platte krijgt,...
Gebruikersavatar
Levius
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: za 27 nov 2010 23:12
Rijdt met: LYNSKEY Pro29 // BONE Tita

Bericht door Levius »

Vooraan ligt een RoRo Evolution-Pacestar en die ging er toch een stuk vlotter op. Ook wat trekken wel, maar goed.

Uiteindelijk de BP er ook opgekregen met wat bruine zeep en heel wat trekken.

Hoewel ik graag met Vredestein rij is me dit toch wat teveel geprul en dan moet ik inderdaad hopen dat ik niet plat val...

Welke Tubeless Ready of Tubeless banden (van andere merken dan) zijn wel gemakkelijk op een Crest velg te krijgen?
Gebruikersavatar
Dacuba
Mountainbiker
Berichten: 2504
Lid geworden op: wo 03 mar 2010 20:25
Rijdt met: Trek ProCaliber 9.7 2017, Trek Emonda ALR5 2018

Bericht door Dacuba »

Zelf ervaring met Hutchinson, Notubes en Continental banden, allen geen problemen.
Gebruikersavatar
Cherub
Mountainbiker
Berichten: 271
Lid geworden op: zo 31 jul 2005 11:30
Rijdt met: Skyde Classico Ti 26" & 29"
Contacteer:

Bericht door Cherub »

Dacuba schreef:Zelf ervaring met Hutchinson, Notubes en Continental banden, allen geen problemen.
Ik heb zelf serieus gezweet om mijn Conti Mountain King 2.2 UST op Crest velgen te krijgen en het was niet de eerste keer dat ik tubeless banden moest monteren zenne #-o
Als ik ergens platrij dan krijg ik ze er volgens mij nooit meer af ...
Gebruikersavatar
saiko
Test team
Berichten: 4048
Lid geworden op: do 26 jul 2007 09:10
Rijdt met: Sandman, F700,sobe,sobe en enne sobe

Bericht door saiko »

waarom TLR of UST banden nemen?
de gewone banden passen toch perfect op een Crest?

volgens mij gaat geen enkele TLR,Pacestar of UST makkelijk op zo'n tubless ready velg...
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Een band die een tijdje op de velg gelegen heeft kan er soms makkelijker af gaan dan gedacht. Ook nadien terug opleggen kan dan soms beter lukken. Zo heb ik er ook gehad waar ik me de vraag stelde hoe ik dat ging oplossen ergens te velde bij een lekke band, maar het lukte wonderwel.
Gebruikersavatar
Levius
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: za 27 nov 2010 23:12
Rijdt met: LYNSKEY Pro29 // BONE Tita

Bericht door Levius »

saiko schreef:waarom TLR of UST banden nemen?
de gewone banden passen toch perfect op een Crest?

volgens mij gaat geen enkele TLR,Pacestar of UST makkelijk op zo'n tubless ready velg...
Zitten gewone banden dan goed 'vast' op de velg? Ik heb het wel eens voorgehad (dan wel met een 'gewone' velg) dat de voorband in een haakse bocht die ik nogal snel nam loskwam van de velg met accuut drukverlies en valpartij tot gevolg. NoTubes had het daar blijkbaar iets te zwaar te verduren gekregen en sloot op dat moment net niet af.

Om zo'n fratsen te vermijden ben ik nu maar eens overgestapt naar zo'n Crest velg. Die TLR banden zitten daar meteen wel goed op en zijn reeds quasi-dicht. Het geprul met banden dicht krijgen op gewone velgen was ik ook zowat beu. Misschien zit zo'n gewone band er ook wel goed op door de vorm van de Crest-velg, heb het alleen nog nooit uitgeprobeerd. Ik begrijp dat jij het zo doet?
Gebruikersavatar
Cherub
Mountainbiker
Berichten: 271
Lid geworden op: zo 31 jul 2005 11:30
Rijdt met: Skyde Classico Ti 26" & 29"
Contacteer:

Bericht door Cherub »

saiko schreef:waarom TLR of UST banden nemen?
de gewone banden passen toch perfect op een Crest?

volgens mij gaat geen enkele TLR,Pacestar of UST makkelijk op zo'n tubless ready velg...
Ik had nog tubeless banden in goede staat liggen ... De volgende zullen ook gewone plooibanden worden zenne :wink:
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Levius schreef:Zitten gewone banden dan goed 'vast' op de velg? Ik heb het wel eens voorgehad (dan wel met een 'gewone' velg) dat de voorband in een haakse bocht die ik nogal snel nam loskwam van de velg met accuut drukverlies en valpartij tot gevolg. NoTubes had het daar blijkbaar iets te zwaar te verduren gekregen en sloot op dat moment net niet af.
Probeer is een ander merk sealant : heb net hetzelfde gehad met NoTubes destijds : tot 3x toe. Gevolg : voorwiel voor de vuilbak en lelijke valpartij gemaakt. Zelfde banden met Eclipse erop (vormt een soort elastiek over de ganse omtrek tussen band & velgwand om zulke grappen te voorkomen), nooit problemen gehad. Met NoZisch lukt het ook.

Ivm je montageprobleem : veel leesplezier hier. Je bent niet alleen :wink:

De 'gewone' versie van de Vredestein banden is super eenvoudig tubeless te leggen, zelf al meerdere alpenritten met sealant en 'gewone' Black Panthers gedaan, zonder probleem.
Plaats reactie