Voorwiel -> schijfrem - lawaai (slepen)

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
MetalG
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: di 31 mei 2011 10:44
Rijdt met: Trek 6500/6700

Voorwiel -> schijfrem - lawaai (slepen)

Bericht door MetalG »

Hallo,

Als ik mijn voorwiel draai staat dit redelijk snel stil, als ik het zacht beweeg maakt het een piepend geluid, dus ik vermoet dat mn remblokje er tegen komt.

wat moet ik doen?
La-Pierre
Mountainbiker
Berichten: 1186
Lid geworden op: zo 08 feb 2009 21:55
Rijdt met: Lapierre Pro Race 400

Re: Voorwiel -> schijfrem - lawaai (slepen)

Bericht door La-Pierre »

MetalG schreef:Hallo,

Als ik mijn voorwiel draai staat dit redelijk snel stil, als ik het zacht beweeg maakt het een piepend geluid, dus ik vermoet dat mn remblokje er tegen komt.

wat moet ik doen?
De 2 boutjes van het caliper losdraaien (niet de adapter) en dan zodaning positioneren dat de schijf mooi in het midden staat tussen de 2 blokjes.
Boutjes weer vastdraaien en dan zou het goed moeten zijn. Wel het caliper vasthouden bij het terug vastdraaien want dit zal meebewegen waardoor het weer niet goed staat. :wink:
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Bericht door kevx »

lukt niet altijd zo.... kan zijn dat uw remzuiger niet helemaal terugkomt bij het loslaten van de rem.


pak ne schroevendraaier, ne platte en duw uw remblokjes terug in. Zet dan de 2 boutjes van uw remklauw los( gewoon los zetten, niet te ver losdraaien), druk uw rem in en houd ze ingedrukt terwijl ge de boutjes terug vastzet.

als het dan nog sleept haalde uw remblokjes eruit, maakt ge alles es goe proper en herhaal de 1e stap
La-Pierre
Mountainbiker
Berichten: 1186
Lid geworden op: zo 08 feb 2009 21:55
Rijdt met: Lapierre Pro Race 400

Bericht door La-Pierre »

Het lukt wel altijd zo, maar natuurlijk op voorwaarde dat uw zuigers goed werken.

En wat het centreren betreft; iedereen heeft blijkbaar zijn eigen voorkeur wat de 'techniek' betreft.
Wat nu juist de beste is zullen we nooit weten, maar ik doe het alvast op de Hope-manier en deze heeft mij steeds goed geholpen. :wink:
MetalG
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: di 31 mei 2011 10:44
Rijdt met: Trek 6500/6700

Bericht door MetalG »

oké bedankt, ik test het vanavond!

Zou dat veel afremmen bij het rijden? :p
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Bericht door kevx »

MetalG schreef:oké bedankt, ik test het vanavond!

Zou dat veel afremmen bij het rijden? :p
hangt er vanaf hoe hard ze slepen maar tuurlijk remt dit af
Plaats reactie