De industriële lagers van de mavic cross maxen zijn eigenlijk wel eenvoudig zelf te vervangen, van het voorwiel haal je zeer eenvoudig de lagers er uit, kijk naar het type nr lager en ga langs een lagerdealer (bvb boudoin, o.d) vraag het bepaalde type en je krijgt een type van SKF dat beter beschermt is tegen water en stof want dit is aan de 2 zijden water en stof dicht tegen die van mavic maar aan 1 zijde. bovendien zijn ze stukken goedkoper!nothing 's impossible schreef:
Een industriële lager zal, zeker in het begin, beter bollen. Maar, eens de problemen komen moet je steeds terug naar mavic, en je moet dan steeds de complete lager laten vervangen, eens buiten garantie een dure grap.
De klasieke lagers zijn zeer makkelijk zelf te onderhouden.
Opengooien, eventueel, na een paar ferme tikken, cups en kogels vervangen en je kan weer een paar duizend km's verder.
Bij het achterwiel is dit ietsje moeilijker + er zitten nml niet 2 dezelfde lagers in aangezien er 1 lager in de body zit, maar dit is eigenlijk ook nog redelijk te doen.
@ nothings impossible: ik heb wel enkel ervaring met de industriële lagers van cross maxen als je refereert naar problemen bij het demonteren bij crosslands dan heb ik nikske gezegt :-# .
Greetz!