Schijfremproblemen onderweg

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Method
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 29 jan 2009 18:09
Rijdt met: Focus Super Bud Team
Contacteer:

Schijfremproblemen onderweg

Bericht door Method »

Was dus leuk aan het vertoeven tijdens de MTB tocht van Ottenburg tot ik ten val kwam (1 van mijn 3 valpartijen ;) ). De laatste was het ergste maar geen schade aan fiets te zien. Nu, een goeie km verder begint mijn schijf ongeloofelijk te piepen. Werd er zot van, en het remde ook wel goed af...

Als ik ietsje remde was het geluid helemaal weg. Als ik berg af reed had ik op het einde weinig remkracht (kon de hendel meer naar het stuurt trekken voor dezelfde kracht te hebben als bovenaan de helling).

Van miserie de blokjes eruit gehaald en met enkel achterrem voort gereden (wat ook geen sinecure was in steile afdalingen.

Ik ga morgen checken of mijn schijf nog recht is maar lijkt wel meer aan de hand.. Ben nog een leek in schijfremmen daarmee deze vraag :wink:
Gebruikersavatar
sintesistef
Mountainbiker
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 03 mar 2008 21:09
Rijdt met: 2 met 2 ronde wielen

Bericht door sintesistef »

welk type remmen?
Method
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 29 jan 2009 18:09
Rijdt met: Focus Super Bud Team
Contacteer:

Bericht door Method »

Elixir CR. En had de pad contact zo gedraaid dat je rem het snelste zou pakken maar ook dat hielp niet veel..
Gebruikersavatar
sintesistef
Mountainbiker
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 03 mar 2008 21:09
Rijdt met: 2 met 2 ronde wielen

Bericht door sintesistef »

zou toch eerst de schijf en de positie van je remklauw es nazien,
mss verplaatst door de val.

normaal gezien zou er bij en valpartij toch nie te snel lucht op het systeem mogen komen.

grtzzz
Method
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 29 jan 2009 18:09
Rijdt met: Focus Super Bud Team
Contacteer:

Bericht door Method »

sintesistef schreef:zou toch eerst de schijf en de positie van je remklauw es nazien,
mss verplaatst door de val.

normaal gezien zou er bij en valpartij toch nie te snel lucht op het systeem mogen komen.

grtzzz
Ok wordt morgen naar gekeken ;). Schijf checken of ze recht is, zuigers opnieuw naar binnen duwen en centreren.
Plaats reactie