ketting verspringt achteraan?
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
ketting verspringt achteraan?
HI,
Ik rij met een Specialized FSR ( X-max SL disk wielen + XTR), en sinds enkel tijd verspringt mijn ketting achteraan wanneer ik offroad (niet effen terein rij) . Dacht eerst dat er iets met de cassete was of de ketting maar heb niets gevonden. Iemand een idee wat het kan zijn?
BUMPER
Ik rij met een Specialized FSR ( X-max SL disk wielen + XTR), en sinds enkel tijd verspringt mijn ketting achteraan wanneer ik offroad (niet effen terein rij) . Dacht eerst dat er iets met de cassete was of de ketting maar heb niets gevonden. Iemand een idee wat het kan zijn?
BUMPER
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
- Rijdt met: Sandman Hoggar
Bericht door nothing 's impossible »
Kan aan een hoop dingen liggen:
Nieuwe ketting op versleten cassette?
Deraileur pad staat schuin?
Kan ook zijn dat de het de body is die begint door te trappen en niet de ketting die verspringt.
Nieuwe ketting op versleten cassette?
Deraileur pad staat schuin?
Kan ook zijn dat de het de body is die begint door te trappen en niet de ketting die verspringt.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
- Rijdt met: Sandman Hoggar
Bericht door nothing 's impossible »
Als het enkel in het terein is is de ketting misschien te lang?
Of te weinig spanning op de deraileur ?
scheve deraileurpad blijft toch op 1 staan.
Of te weinig spanning op de deraileur ?
scheve deraileurpad blijft toch op 1 staan.
- P°
- Mountainbiker
- Berichten: 2031
- Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
- Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
Heb zelf ongeveer iets soortgelijks voorgehad,gewoon de achterversnelling bijregelen met de draaiknop was voldoende bij mij.Het kwam omdat ik de fiets een aantal keer in-en uit de auto laadde(met de wielen eruit) en daarbij waarschijnlijk de achterversnelling onbewust ontregelde.Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit identiek bij jou was.Volgens mij zijn hier heel wat mogelijkheden de revue gepasseerd...nothing 's impossible schreef:Als het enkel in het terein is is de ketting misschien te lang?
Of te weinig spanning op de deraileur ?
scheve deraileurpad blijft toch op 1 staan.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
- Rijdt met: Sandman Hoggar
Bericht door nothing 's impossible »
@Piggyoffthehill
Door uw fiets te transporteren verandert de kabelspanning niet, de afstellingsvijskes komen niet los maar den deraileur slaat af en toe wel eens tegen iets tegen.
Idem bij valpartijen.
Ofwel gaat den deraileur er aan, ofwel komt de pad scheef te staan.
Als ge bij de fietsenmaker toekomt met schakelproblemen achteraan zal hij eerst kijken of uw deraileur nog recht staat. Als dat het geval is weet hij dat ge er
a) ofwel aan geprutst hebt
b) der sleet is op iets
soms kunt ge een scheve pad nog wat opvangen door de spanning te veranderen, maar ideaal is het allemaal toch niet.
Dus moet gij waarschijnlijk ook uw der. pad eens laten richten.
Door uw fiets te transporteren verandert de kabelspanning niet, de afstellingsvijskes komen niet los maar den deraileur slaat af en toe wel eens tegen iets tegen.
Idem bij valpartijen.
Ofwel gaat den deraileur er aan, ofwel komt de pad scheef te staan.
Als ge bij de fietsenmaker toekomt met schakelproblemen achteraan zal hij eerst kijken of uw deraileur nog recht staat. Als dat het geval is weet hij dat ge er
a) ofwel aan geprutst hebt
b) der sleet is op iets
soms kunt ge een scheve pad nog wat opvangen door de spanning te veranderen, maar ideaal is het allemaal toch niet.
Dus moet gij waarschijnlijk ook uw der. pad eens laten richten.