Speling op as

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gast

Speling op as

Bericht door Gast »

Ik heb, na een aanvaring met een steen, een beetje speling op de achteras van mijn Hügi 240. Nu weet ik dat je normaal een as kan vastzetten met twee platte sleutels en dan die bouten aandraaien.
Maar ipv een rubberen beschermkap zit er bij die Hugi een metalen kapje over. en ik weet niet hoe ik dat moet verwijderen zonder brokken te maken.
Kortom, hoe open ik die as?
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

Gast

Bericht door Gast »

Een turf van 42 blz. #-o
En dit om te leren dat je veel speciale tools nodig hebt om dat spel te demonteren en dus beter naar een service center van DTSWISS kan gaan. Wat voor de Benelux, zoals gewoonlijk, weer in Nl. ligt :evil:
Gebruikersavatar
Shorty
Mountainbiker
Berichten: 326
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00

Bericht door Shorty »

kan je niet gewoon naar je fietsmaker gaan?
Gast

Bericht door Gast »

Ja das geen probleem ik woon daar praktisch :D
Die heeft alleen gerief voor Shimano assen. Die begon daar efkes met een schroevendraaier op te kloppen. Ikke rap weg met dat wiel :wink:
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

In kortenberg bij Goemann is ook een DTWiss Service center.

Eric B
Gast

Bericht door Gast »

Thx. Thx x3!
Is niet eens zo ver.
Toevallig adres en/of tf zodat ik de de openingsuren eens kan checken en zien dat ze niet op vakantie zijn als ik daar aankom.
Eigenaardig dat ze dan niet op de de site van DT Swiss staan.
Gebruikersavatar
Kurt
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 12 mei 2002 02:00
Rijdt met: Specialized / Trek
Contacteer:

Bericht door Kurt »

tbfkai schreef: Toevallig adres en/of tf zodat ik de de openingsuren eens kan checken en zien dat ze niet op vakantie zijn als ik daar aankom.
Het staat in deze topic:

http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... c&start=12

Fietsen Goeman
Anonciadenstraat 13
3078 Everberg
tel 02/7593185
ma-di-wo-vr van 13h-19h

za van 9h-17h
do-zo gesloten
Gast

Bericht door Gast »

Oei, oei, nen mtb tetteraar.
als dat maar goed afloopt :D
midas
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 10 dec 2003 19:39
Rijdt met: Red Bull NPL-400 (fully XT)

Bericht door midas »

tbfkai schreef:Een turf van 42 blz. #-o
En dit om te leren dat je veel speciale tools nodig hebt om dat spel te demonteren en dus beter naar een service center van DTSWISS kan gaan. Wat voor de Benelux, zoals gewoonlijk, weer in Nl. ligt :evil:
Voila, g'hebt weer iets bijgeleerd over DT Swiss (en andere exoten). Shimano is soms zo slecht nog niet :wink:

A propos, voor de liefhebbers, een DT Swiss Onyx naaf kan je alleszins zelf openkrijgen mits wat geduld. Die 'speciale tools' van DT Swiss zijn nog zo speciaal niet, meestal heb je gewoon een stukske buis nodig om de naaf er volledig uit te krijgen. Voor brokken aan het freewheel en dergelijke heb je wel nieuwe onderdelen nodig (die moeilijk te verkrijgen zijn).
Plaats reactie