Vervangen Deore V-brakes met XT V-brakes.

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Morpheo2002
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 10:30
Rijdt met: Sportivo Alu kader.

Vervangen Deore V-brakes met XT V-brakes.

Bericht door Morpheo2002 »

Hallo,

Ik ben van plan om te doen wat in het onderwerp staat.

Is dit een beetje doenbaar zelf of laat je het toch best door je fietsenboer doen. Ik ben niet alle dagen met techniek bezig maar wil door zelf te sleutelen nog meer MTB 'er worden. Het starten met de remmen lijkt me een haalbare kaart.

De remhendels van Deore voldoen voor mij maar ik weet niet of het nodig is om die te vervangen. Verder mogen jullie me gerust laten weten of er een ferm verschil in remkracht merkbaar zal zijn.

Graag jullie advies.

Morpheo_2002
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Die XT's ogen beter maar ze hebben ook een parallel push syteem ( = je remblokje komt recht op je rem ). Deze boden bij mij toch meer remkracht. Remmetjes vervangen is niet echt moeilijk hoor. Dit zou een goede eerste stap zijn.
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

ik begon ooit ook met eerst de remmen eruit te halen, dan raak je een stuk nieuwsgieriger naar andere dingen en binnenkort haal je de hele bike uit elkaar tot ieder bolleke eruit rolt :wink:
weet dat ik ooit (apejaren) bij mijn heel oude bike, elke week de losliggende bollekes van de naaflagers eruit haalde, ontvette en terug invette :roll: wat ne mens allemaal nie doet é
Gebruikersavatar
Terre
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 13:49
Rijdt met: W-VL

Bericht door Terre »

Ik heb mijn Deore remmen + hendels ook vervangen door XT en wat een wereld van verschil. Meer remkracht, beter doseerbaar en de hendels liggen ook beter in de hand... =D>
Is gemakkelijk zelf te doen. Experimenteer alvast eens door je Deore's te demonteren en kijk hoe alles ineen zit. Monteer ze dan eens terug en je zal zien dat dit niet veel inhoudt. Succes ermee 8)
Gebruikersavatar
Morpheo2002
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 10:30
Rijdt met: Sportivo Alu kader.

Bericht door Morpheo2002 »

Allee,

het ziet er naar uit dat ik er weer een bezigheid bij ga krijgen. Het zal voor een van de komende weken zijn.

Iedereen alvast bedankt voor jullie reacties.

vriendelijke groet,

Jurgen
Plaats reactie