drankhouder

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
bastard
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 25 feb 2010 19:36
Rijdt met: Olympia nitro

drankhouder

Bericht door bastard »

hallo,

ik heb een probleem met mijn bidonhouder.ik heb 2bidonhouders op mijn mtb.nu ik heb een medium frame en ik kan mijn bidon er heel moeilijk in of uithalen,zit steeds vast aan bovenste buis of schend mijn handen aan de bekabeling.
Iemand een oplossing
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

camelbag.....
Gebruikersavatar
Wilde!Bosnimf
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 05 feb 2010 12:26
Rijdt met: c'dale

Bericht door Wilde!Bosnimf »

Inderdaad, zo'n kamelenzakje met drinkslurf, handig en voel je niet op je rug zitten.
Indien dit geen optie zou zijn voor jou? Dan evt. 1 drinkbushouder wegdoen en met een hogere grotere drinkbus rondrijden. Maar los van het feit dat drinkbussen en mountainbiken al niet zo goed samen gaan, lijkt me zo'n hoge drinkbus nog meer stress te geven.
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Bericht door JurgenG »

zefii schreef:camelbag.....
Is ook niet altijd ideaal... in mijn (small) frame kan helemaal geen drinkbus. Onderaan het frame wel maar het is geen zicht én één keer op twee zit ik met mijn vingers tegen mijn voorband ](*,) ](*,)

Conclusie: als ik eens een uurke wil gaan fietsen tussenin doe ik dat meestal niet want ik kan geen drank meenemen en zie het niet zitten om voor zo'n kort ritje de zak te vullen, en achteraf terug uit te kuisen.

Een drinkbus gooi je gewoon in de vaatwas...

Ben dus ook nog steeds op zoek naar het ideale systeem voor korte ritjes. Alleen achteraan de zadelpen heb ik nog niet geprobeerd maar lijkt me ook niet alles als het wat technisch wordt.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Bericht door _alain_ »

JurgenG schreef:...
in mijn (small) frame kan helemaal geen drinkbus.
...
als ik eens een uurke wil gaan fietsen tussenin doe ik dat meestal niet want ik kan geen drank meenemen
Dan steek je je bidon in de achterzak van je truitje.
Gebruikersavatar
BoXeR
Mountainbiker
Berichten: 2516
Lid geworden op: wo 09 jan 2008 22:27

Bericht door BoXeR »

_alain_ schreef:
JurgenG schreef:...
in mijn (small) frame kan helemaal geen drinkbus.
...
als ik eens een uurke wil gaan fietsen tussenin doe ik dat meestal niet want ik kan geen drank meenemen
Dan steek je je bidon in de achterzak van je truitje.
voilà ... da kan nu toch niet zo moeilijk zijn om daar zelf op te komen #-o

ge kunt u ook ne pokkedure zadel van Selle Italia aanschaffen waar ge een drinkbus kunt inhangen ...
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

JurgenG schreef:
Conclusie: als ik eens een uurke wil gaan fietsen tussenin doe ik dat meestal niet want ik kan geen drank meenemen en zie het niet zitten om voor zo'n kort ritje de zak te vullen, en achteraf terug uit te kuisen.
Dit geld alleen als je sport, vruchtendrank of zelfs met kraantjeswater vult.
Indien men echter Spa Reine of een ander mineraalwater tankt kan men deze zelfs zonder kuisen blijven gebruiken.
Gebruikersavatar
jimmyvlb
Mountainbiker
Berichten: 587
Lid geworden op: za 06 mei 2006 20:34
Rijdt met: VN Tuareg 650b & VN Zion SS

Bericht door jimmyvlb »

Of smaaktabletten van camelbak zelf gebruiken. Die laten ook geen sporen achter.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Er bestaan zelfs al drinkbussen met slang:

Afbeelding

Of een heupbag waar je een drinkbus kunt instoppen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Bericht door JurgenG »

Die heupgordel ziet er inderdaad goed uit, zal ik eens van dichter bij moeten bekijken.
Alles lijkt me beter dan een bus die in de achterzak van mijn truitje hangt te slingeren... heb ik ook al lang geprobeerd.
Plaats reactie