Scheur in zadel

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
XVMx
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: di 20 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark 30 / Thompson Zeus-SL

Scheur in zadel

Bericht door XVMx »

Iemand enig idee hoe je een scheur in een zadel kan herstellen? De scheur is aan de achterkant van mijn zadel, dus ik zit er niet echt op. Ik heb er op dit moment geen last van, maar ik zou willen vermijden dat het zich doorzet.

Ik heb al geprobeerd er een stukje tape op te plakken, maar dat houdt niet. Iemand een ander idee?

Groeten,
XVM
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Als je zadel een scheur heeft in het leder begint de fun. Je trekt het leer eraf , daarna verwijder je de lijm en stukjes mousse. Daarna neem je een dremeltje of mes of zoietske en je maakt er vanachter een mooie V-kut in. Nu heb je een superlicht zadeltje dat goed zit. Zo werk het toch met de Selle Italia SLR. Dit is zadeltje van Nino , kheb er zelf ook een net hetzelfde.Afbeelding
Gebruikersavatar
Brainjumper
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
Rijdt met: SPEC. FSR XC

Bericht door Brainjumper »

Misschien is proberen met de superkit Tec 7. Een maat van mij heeft zijn zadel zo gerepareerd en toch weeral een 6-tal weken probleemloos terug in gebruik. :wink:
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Als het esthetische geen rol speelt moet ge met superglue (!= secondenlijm) van pattex of met duck-tape toch al ver komen denk ik.
Plaats reactie