cranks op trapas zetten

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Bobke#77
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 28 dec 2003 22:10
Rijdt met: Scott Comp racing '04 met fox F100x , Suzuki RM125

Bericht door Bobke#77 »

Ja ward ik ga frog toch ook gelijk geven :bounce: , Den Tim had er ook last van .
Hij heeft er al een keer groene lock-tite aan gedaan en nog kwam ie los .
Gebruikersavatar
Wouter
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 19 dec 2002 22:40
Rijdt met: Commençal VIP - Stevens S6

Bericht door Wouter »

Black Phantom schreef:Geïntegreerde crankpuller (vanaf XT 2003):- enkel met een inbus (10mm) de holle crankbout losdraaien.
Afbeelding
Dus als ik mijn lx (van 2004) wil verwijderen, moet ik de bout losdraaien en de cranks er gewoon aftrekken? Ik heb dit al eens zo gedaan, en ik vond dit niet echt een handige manier... Is er daar ook geen tool voor nodig normaal?
Gebruikersavatar
radical
Mountainbiker
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 23 jun 2004 23:10
Rijdt met: hide-in-the-dark
Contacteer:

Bericht door radical »

Geïntegreerd zou impliceren dat de bout die j deruitdraait uw crank van uw as trekt in een keer. Vanaf XT '03 betekent dan hoogstwaarschijnlijk XT 03, XTR 03, XT 04, XTR 04, ...
Gebruikersavatar
Terre
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 13:49
Rijdt met: W-VL

Bericht door Terre »

WouterW schreef:Dus als ik mijn lx (van 2004) wil verwijderen, moet ik de bout losdraaien en de cranks er gewoon aftrekken? Ik heb dit al eens zo gedaan, en ik vond dit niet echt een handige manier... Is er daar ook geen tool voor nodig normaal?
Yep, gewone cranktrekker + dopje voor holle as. Werkt perfect...
(zie ook mijn vorig bericht)
Gebruikersavatar
Wouter
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 19 dec 2002 22:40
Rijdt met: Commençal VIP - Stevens S6

Bericht door Wouter »

Terre schreef:
WouterW schreef:Dus als ik mijn lx (van 2004) wil verwijderen, moet ik de bout losdraaien en de cranks er gewoon aftrekken? Ik heb dit al eens zo gedaan, en ik vond dit niet echt een handige manier... Is er daar ook geen tool voor nodig normaal?
Yep, gewone cranktrekker + dopje voor holle as. Werkt perfect...
(zie ook mijn vorig bericht)
Merci !
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

frog schreef:Aan de oudere vierkante trapassen mag zeker nooit vet gedaan worden aan de vlakken die elkaar raken (platte vlakken trapas en platte vlakken krank ) dit in verband met het loskomen #-o #-o van de krank Aan het vlak van de aanspan rondeel van de bout mag wel vet . Daaren tegen aan de octalink assen mag er wel vet aangedaan worden
FSA zegt idd dat er wel vet moet op octalink en isis assen als je de cranks plaatst, maar dat er GEEN vet mag op vierkante trapassen.
Plaats reactie