Ja ward ik ga frog toch ook gelijk geven , Den Tim had er ook last van .
Hij heeft er al een keer groene lock-tite aan gedaan en nog kwam ie los .
cranks op trapas zetten
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Wouter
- Mountainbiker
- Berichten: 165
- Lid geworden op: do 19 dec 2002 22:40
- Rijdt met: Commençal VIP - Stevens S6
Dus als ik mijn lx (van 2004) wil verwijderen, moet ik de bout losdraaien en de cranks er gewoon aftrekken? Ik heb dit al eens zo gedaan, en ik vond dit niet echt een handige manier... Is er daar ook geen tool voor nodig normaal?Black Phantom schreef:Geïntegreerde crankpuller (vanaf XT 2003):- enkel met een inbus (10mm) de holle crankbout losdraaien.
Yep, gewone cranktrekker + dopje voor holle as. Werkt perfect...WouterW schreef:Dus als ik mijn lx (van 2004) wil verwijderen, moet ik de bout losdraaien en de cranks er gewoon aftrekken? Ik heb dit al eens zo gedaan, en ik vond dit niet echt een handige manier... Is er daar ook geen tool voor nodig normaal?
(zie ook mijn vorig bericht)
- Wouter
- Mountainbiker
- Berichten: 165
- Lid geworden op: do 19 dec 2002 22:40
- Rijdt met: Commençal VIP - Stevens S6
Merci !Terre schreef:Yep, gewone cranktrekker + dopje voor holle as. Werkt perfect...WouterW schreef:Dus als ik mijn lx (van 2004) wil verwijderen, moet ik de bout losdraaien en de cranks er gewoon aftrekken? Ik heb dit al eens zo gedaan, en ik vond dit niet echt een handige manier... Is er daar ook geen tool voor nodig normaal?
(zie ook mijn vorig bericht)
FSA zegt idd dat er wel vet moet op octalink en isis assen als je de cranks plaatst, maar dat er GEEN vet mag op vierkante trapassen.frog schreef:Aan de oudere vierkante trapassen mag zeker nooit vet gedaan worden aan de vlakken die elkaar raken (platte vlakken trapas en platte vlakken krank ) dit in verband met het loskomen van de krank Aan het vlak van de aanspan rondeel van de bout mag wel vet . Daaren tegen aan de octalink assen mag er wel vet aangedaan worden