hulp gevraagd monteren xt remschijvenset

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

hulp gevraagd monteren xt remschijvenset

Bericht door geitenboer »

Hallo ik ben een fiets aan het monteren en nu is het de eerste keer dat ik schijfremmen ga plaatsen.
Ik heb een shimano xt remschijfset gekocht. (reeds met voorgemonteerde kabels). nu heb ik 1 probleem deze zijn veel te lang en ik zie het niet zitten om deze zelf in te korten.
Is er iemand die me de nodige informatie kan geven (montage instructies of zo). Of is er iemand uit de omgeving van Zele die mij dit weekend een handje kan komen helpen [-o<
Gewoon monteren zeiden ze in de winkel (ja amai mijn voeten, alle info in het frans of chinees).
Enfin als er iemand uit de buurt is die me kan/wil helpen ??? Alle hulp is welkom.
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

al eens gekeken op youtube ? vind je mooi uitgelegde filmpjes
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

zefii schreef:al eens gekeken op youtube ? vind je mooi uitgelegde filmpjes
http://www.youtube.com/watch?v=CNZoLJvmD7I
Gebruikersavatar
Toon_D
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 22 jul 2008 23:44
Rijdt met: Scott genius 700 Supreme, Cannondale Chase I

Bericht door Toon_D »

Dat is niet wat hij vraagt
Hopelijk ben je hier wat mee!
http://www.youtube.com/watch?v=MhYX1fHm ... 9&index=36

Bij shimano zijn de olijfjes wel niet herbruikbaar! Dus zorg ervoor dat je een setje verse in huis hebt! 8)
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

Toon_D schreef:Dat is niet wat hij vraagt
Hopelijk ben je hier wat mee!
http://www.youtube.com/watch?v=MhYX1fHm ... 9&index=36

Bij shimano zijn de olijfjes wel niet herbruikbaar! Dus zorg ervoor dat je een setje verse in huis hebt! 8)
om de leiding in te korten moet ik dan toch eerst de olie aftappen of heb ik het mis. en dan dat ontluchten lijkt me nog niet zo evident om dit een eerste keer zelf te doen
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

geitenboer schreef:
Toon_D schreef:Dat is niet wat hij vraagt
Hopelijk ben je hier wat mee!
http://www.youtube.com/watch?v=MhYX1fHm ... 9&index=36

Bij shimano zijn de olijfjes wel niet herbruikbaar! Dus zorg ervoor dat je een setje verse in huis hebt! 8)
om de leiding in te korten moet ik dan toch eerst de olie aftappen of heb ik het mis. en dan dat ontluchten lijkt me nog niet zo evident om dit een eerste keer zelf te doen
als je voorzichtig zijt lukt het ook inkorten zonder te onluchten.
wel opletten dat je geen olie op je frame knoeit, onmiddellijk opvegen anders :wink:
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

G-m@n. schreef:
geitenboer schreef:
Toon_D schreef:Dat is niet wat hij vraagt
Hopelijk ben je hier wat mee!
http://www.youtube.com/watch?v=MhYX1fHm ... 9&index=36

Bij shimano zijn de olijfjes wel niet herbruikbaar! Dus zorg ervoor dat je een setje verse in huis hebt! 8)
om de leiding in te korten moet ik dan toch eerst de olie aftappen of heb ik het mis. en dan dat ontluchten lijkt me nog niet zo evident om dit een eerste keer zelf te doen
als je voorzichtig zijt lukt het ook inkorten zonder te onluchten.
wel opletten dat je geen olie op je frame knoeit, onmiddellijk opvegen anders :wink:
ja in het filmke maakte hij gewoon de kabel los van het reservoir, dus ik kan dat ook zomaar met mijn shimano set zonder dat er olie uit de leiding gaat lopen ? En dat inkorten moet toch recht gebeuren, of kan het met een kabelkniptang perfect
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

losdraaien en omhoog houden, afknippen en nieuw olijfje erin en terug aansluiten. ik doe het ook met een kniptang, beetje recht en ok.
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

G-m@n. schreef:losdraaien en omhoog houden, afknippen en nieuw olijfje erin en terug aansluiten. ik doe het ook met een kniptang, beetje recht en ok.
alle zal me dan maar 2 nieuwe olijfjes gaan halen, dus nieuw olijfje erin en je hoeft verder niets te doen ?
Moeten de remmen dan terug afgesteld worden ? Of heeft dit er niets mee te maken, ja sorry gasten voor de vragen, maar wil het zelf leren. Wat je zelf doet, doe je meestal beter he.
Laatst gewijzigd door geitenboer op ma 01 mar 2010 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

nee, goed in de leiding steken en terug vast draaien.
Plaats reactie